• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen gegevens twee excel tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pinobird

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
LS.,

Ik probeer de gegevens een excelsheet aan te vullen met gegeven uit een tweede tabblad. Ik heb geprobeerd het met verticaal zoeken te doen waarbij ik van de namen en geboortedata een unieke code gemaakt heb. Helaas gaat dit op de een of andere manier niet goed. Er worden worden toegevoegd op sheet 1 die in sheet 2 niet bestaan.

Het gaat dus om twee lijsten die niet hetzelfde qua lengte zijn. Hoe kan ik er voor zorgen dat bepaalde waarden uit sheet 2 in sheet 1 terecht komen als ze aanwezig zijn op sheet 2?

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd. Hierin zit ook een tweeling!

Hoe kan ik in kolom A tabblad basislijst de overeenkomstige waarden uit kolom D van het tabblad extra data toevoegen. Als er geen waarde is mag er "nee" o.i.d. komen staan.

Bekijk bijlage merge test.xlsx

Met deze matrixformule zou het moeten lukken.

Code:
=ALS.FOUT(INDEX('extra data'!$D$2:$D$5;VERGELIJKEN(D2&F2&G2;'extra data'!$A$2:$A$5&'extra data'!$C$2:$C$5&'extra data'!$E$2:$E$5;0));"Niet gevonden")
Een matrixformule moet je afsluiten met <Ctrl> + <Shift> + <Enter>

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan