• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen gegevens uit meerdere tabs en verschillende rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon d

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Mensen,
Zie twee voorbeelden in bijlage.

Deze twee afbeeldingen staan op verschillende tabbladen. Zoals je ziet komt niet elke naam op alle tabs voor.
Ik wil nu op een nieuw tabblad berekenen het totaal bedrag voor elk persoon. De rij waarop de persoon voorkomt kan verschillen doordat er op sommige tabs personen tussenkomen.

Is er een functie die zoekt naar dezelfde waarde en dan het bijbehorende 'bedrag' veld eruit licht? Ik wil dus in het laatste tabblad de waarde uit kolom B weten van de betreffende persoon. Ik het laatste tabblad zal ik alle namen invullen, zodat hij deze hopelijk kan opzoeken o.i.d.?
Het gaat bij mij om 9 tabbladen en veel meer rijen maar in de bijlage staat het principe.

Als iets niet duidelijk laat het me weten. Alvast bedankt!!

Bijlagen

• vb1.png
    vb1.png
    6,5 KB · Weergaven: 41
  • vb2.png
    vb2.png
    7,1 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Een voorbeeld bestandje werkt makkelijker dan een plaatje;)
Misschien kun je hier iets mee, anders toch maar een voorbeeld bestandje.

Bijlagen

Hij zoekt de juiste persoon uit en haalt de bijbehorende waarde erbij! TOP dat is precies wat ik wilde. Nu moet ik het alleen toepassen op een groter excel bestand.

Nu nog een bijkomstig probleem.
Het aantal tabbladen waar de gegevens uit gehaald worden is nog niet vast. Is er een manier om deze optel formule alle tabbladen langs, ongeacht hoeveel het er zijn? Het aantal tabbladen is namelijk variabel.

Hier kom ik iig al een heel eind mee! bedankt alvast!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan