Samenvoegen Hardeschijven.. ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOBO Steffie

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2006
Hallo,

Ik heb vrijdag mijn nieuwe computer on ontvangens mogen nemen.
Het gaat om een computer met 2 hardeschijven van 250 GB.

Nu heb ik gekozen voor een RAID 0 configuratie bij het bestellen van de computer.
Nu zag ik bij "Deze Computer" idd 2 harde schijven staan. Echter de eerste schijf is schijf C en is 30 GB groot en de tweede schijf is schijf D en is 428 GB groot.

Het is dus duidelijk dat door de RAID 0 configuratie de schijven zo zijn ingedeeld.
Nu is eigenlijk mijn vraag of ik deze twee schijven tot één schijf kan maken?

Ik weet niet of dit mogelijk is en mocht het mogelijk zijn dan zou ik graag horen met welk programma ik dit zal moeten doen en hoe ik dit zal moeten doen?

B.v.d.

Groet,
Stefan

Met welk OS?
In Vista met schijfbeheer, en anders met Gparted, de D: verwijderen en de C: vergroten.

Voor Gparted, zie mijn handtekening.

Overigens is dit best wel goed, C: voor het OS, de rest op D:

Met welk OS?
In Vista met schijfbeheer, en anders met Gparted, de D: verwijderen en de C: vergroten.

Voor Gparted, zie mijn handtekening.

Overigens is dit best wel goed, C: voor het OS, de rest op D:

Sorry maar ik ben niet een zeer ervaren pc gebruiker die alle termen kent :p
Maar ik neem aan dat hje met OS het besturingssysteem bedoeld ( windows?)

Nou ja ik gebruik dus wondows xp prof en het klopt dus dat op de c schijf windows is geinstalleerd.

Alleen staat dus op de c schijf ook de map mijn documenten en program files. ( de mappen waar ik altijd alles in opsla en de programmas in installeer.

Nu de c schijf dus maar 30 gig is wou ik dus één grote schijf maken. ( Indien mogelijk)

Ik vroeg mij ook af of dit mogelijk is zonder dat ik de reeds geinstalleerde programmas moet verwijderen?

Of is het raadzaam om niets te installeren op de C schijf en alle programmas / documenten op de D schijf te plaatsen?

Dat kan, maar je kunt ook alleen alle programma's en games op de D: installeren, en regelmatig kopieën maken van b.v. je belangrijke documenten.

En voor alle zekerheid Erunt regelmatig gebruiken, voor het register.

Dat kan, maar je kunt ook alleen alle programma's en games op de D: installeren, en regelmatig kopieën maken van b.v. je belangrijke documenten.

En voor alle zekerheid Erunt regelmatig gebruiken, voor het register.

Oke dank je,

Dan ga ik de programma's die ik heb geinstalleerd weer even verwijderen en daarna op de D schijf installeren.

Dan hou ik de c schijf gewoon voor windows/ besturing progs voor muis en dergelijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan