• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen in Excel,,

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj devil nick

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2003
Hallo,,
Mijn vraag is:

Ik heb 2 bestanden in Excel,,
Een brief en gegevens van personen
Ik heb dus een ledenlijst van een club en een brief,,
Ik moet die gegevens van die leden in de brief samenvoegen,
maar ik snap er geen pepernoot van :$,
Want het is meer dan 1000 leden en met kopieren en plakken
kunnen er veel fouten worden gemaakt.

Kan iemand mij helpen hoe ik dat moet samenvoegen?

Groetjes Nick

Nick

De velden (in Word) moet je ophalen uit het Excel bestand. Als je Afdrukken > Samenvoegen kiest in Word, krijg je de mogelijkheid om de velden van Excel te gaan halen.

Zoek ook op het forum hier (en in Word subforum), vraag komt heel regelmatig voorbij.

Wigi

En waarom doe je dat dan niet in Word?

De mogelijkheden mbt. brieven zijn toch niet vergelijkbaar in Excel en Word, wel?

Wigi

Dat klopt,,
Kijk ik doe administratie,, en wij hebben het zo aangeleverd gekregen,,
Alles is excel,, en als ik het overkopieer naar word, dan is het niet meer goed,,

Maar ik weet dat je via excel kan samenvoegen maar weet niet hoet het werkt,,

Laatst bewerkt:
Het kan ook op een simpele manier. Zie daarvoor mijn opzetje.

Persoonlijk gebruik in dit soort bestandjes erg vaak, het is namelijk een stuk makkelijker dan afdrukken > samenvoegen.

Het nadeel is echter dat excel veel minder geschikt is voor het maken van brieven voor wat betreft opmaak en lay-out gerelateerde functies. Als dat echter niet belangrijk is dan dan voldoet dit prima.

Gebruik in mijn opzetje de rood gekleurde cel om het index nummer dat verwijst naar een specifieke gegevensverzamling te veranderen

Succes!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan