• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen in Word met behulp van CSV (via excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelpBianca2017

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2017
Beste forum lezer,

Ieder jaar versturen wij een soort rapport naar onze klanten (85).
Dit bestaat uit 4 onderdelen, ik noem ze even A B C en D. In werkbladen in Excel.
Het aantal kolommen per onderdeel is resp. 250, 200, 190 en 150. Iedere keer dus 85 rijen.

Vorig jaar heb ik per klant 4 rapporten (in Word) samengevoegd, deze opgeslagen als PDF en daarna samengevoegd.

Maar nu las ik dat je d.m.v csv in Office16 geen last hebt van het maximum van 257 kolommen.

Mooi zou zijn als ik alle gegevens van A B C en D achter elkaar zou kunnen zetten in Excel daarna omzetten naar csv.
dat scheelt me 4 x 85 pfd-jes samenvoegen .

Vraag 1: lost CSV mijn probleem op?
Vraag 2: Hoe zet ik al die data (voor 99% percentages) om naar csv.
Vraag 3: Hoe krijg ik alle data in Word

Alvast bedankt!

Groetjes Bianca

Laatst bewerkt:
Allereerst welkom bij HelpMij. Kun je een voorbeeldje maken dat een beetje representatief is, want je snapt dat niet iedereen (ik zeker niet) een passend voorbeeldje heb liggen. Daarin hoef je uiteraard geen honderden kolommen te zetten, maar voldoende om de techniek uit te kunnen zoeken. Ik moet ook nog even uitzoeken hoeveel kolommen Word kan inlezen, want een kleine 800 kolommen zal je vast niet met de standaard Samenvoeg tool kunnen gebruiken. Dat is nu eenmaal een uiterst ongebruikelijk aantal.
Ik zit dan ook eerder aan een VBA oplossing te denken waarbij je een matrix inleest (dan heb je overigens de csv niet eens nodig) en daarmee de documenten genereert. Heb je in ieder geval ook meer controle.

Ik heb nóg een ingeving gehad :). Je zou ook nog kunnen overwegen om het te laten zoals je het nu hebt, met dus 4 Word documenten die elke samenvoegen met een eigen blad in het Excel bestand. So far so good. Jouw probleem is dat je daar nu 4 PDF-jes van moet maken, en die dan weer moet zien samen te voegen. En dáár zit volgens mij nog winst, want misschien hoeft dat niet. Je kunt namelijk een nieuw hoofddocument maken waar je subdocumenten in hangt. In dit geval dus jouw 4 samenvoegdocumenten. Dat hoofddocument kun je naar believen samenvouwen (afzonderlijke documenten bewerken) of uitvouwen (complete document bekijken) en in die toestand kun je volgens mij wel van dat hoofddocument één pdf bestand maken. En het mooie is: je hoeft er nauwelijks iets extra's voor te doen.

Overigens nog even gegoogled op het maxiumum aantal velden in een samenvoeging, en 256 is echt het maximum, ook bij csv bestanden. 256, niet 257 :). Dat laatste getal is niet logisch gezien de binaire opbouw van computers. Het eerste uiteraard wel. Een Word MVP (en dat zijn echte bollebozen) raadt, net als ik, ook een VBA oplossing aan. Niet dat ik een bolleboos ben :D.

voorbeeld bestand

Hallo Octafish,

Super dat je met me mee wilt denken.
Gebruik als jaren jullie forum om excel vragen op te lossen, echt super.

Ik heb een voorbeeld geüpload. VBA is voor mij nog onbekend terrein.

Alvast dank.

Groetjes Bianca

Bijlagen

Hoi Octafish,
Een onderdeel gaat steeds over de cijfers van de afgelopen 3 jaar. Als ik deze samenvoeg tot 1 waarde bijvoorbeeld tekst.samenvoegen(56%;67%63%) dan kan ik het aantal kolommen verminderen 3=1. Ik moet er dan voor zorgen dat ik in mijn bron bestand niet meer dan 256x3 kolommen heb 768.
Als jij nog iets beters hebt hoor ik dat graag. Dank je wel.
Grtjs Bianca

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan