• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen meerdere cellen in één cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ijskegel

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2013
Goedemorgen,

Ik ben benieuwd of zoiets kan of er een formule voor te bedenken is

Ik heb een file met soms 250 soms 400 kolommen, in elk kolom staat een getal van 7 tot 10 cijfers.
Nu wil ik al deze kolommen in een enkele cel laten samen komen en dan elk getal gescheiden door een leesteken bijvoorbeeld punt komma of slash.

voorbeeld
kolom 1 kolom 2 kolom 3 kolom 4 kolom 5 kolom 6 kolom 7 Samen gevoegd kolom 1 t/m 7
5755269 5755285 5755343 5755426 5755434 5793351 5793450 5755269;5755285;5755343;5755426;5755434;5793351

Alvast bedankt
Harold

Hallo,

Dat kan b.v. met power query.

Niet duidelijk of je nu rijen of kolommen bedoelt.
Als je voorbeeld in A1 t/m H1 staat, kan je deze formule in bijvoorbeeld I1 zetten:
(Office 2019, Office365)
Code:
=TEKST.COMBINEREN(";";ONWAAR;A1:H1)

Laatst bewerkt:
@Peter59,

Ik ben niet zo bedreven met Power query.

@edmoor,
Dank voor de snelle reactie, hier kan ik mee uit de voeten

groet
Harold

Voortbordurend op de oplossing van Edmoor:

Als je niet iedere keer het bereik wil aanpassen als het aantal kolommen verandert dan werkt deze formule ook

Code:
=TEKST.COMBINEREN(";";WAAR;1:1)

De WAAR zorgt ervoor dat lege cellen worden genegeerd.

Laatst bewerkt:
Hele kolommen of rijen selecteren werkt vaak vertragend.

@JEC,

Excel, loopt heus niet alle lege cellen af.
Excel weet wat de laatst ingevulde cel is.
Verder betreft het in dit geval voor Excel eenvoudige rechttoe rechtaan tekstfuncties, die zijn zo wie zo al razend snel.

Het iedere keer aanpassen van het bereik is foutgevoelig en werkt ook vertragend. (En overigens daar zou je ook en formule van kunnen maken; maar dat werkt dan ook weer vertragend).

Laatst bewerkt:
Daarom zijn er tabellen in het leven gebracht. Bereiken in formules zijn zo altijd dynamisch.

Toch blijf ik erbij; over het algemeen liever geen hele kolommen selecteren ivm vertraging

Ach ja.
Tabellen oftewel power query.

Tabellen in Excel en Power Query zijn twee totaal verschillende dingen.

Dacht het niet.
Power query werkt in hoofdzaak met tabellen en/of zet deze om in tabellen.

Heb je weleens tabellen in Excel gebruikt?
Dat staat helemaal los van het gebruik van Power Query.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan