samenvoegen?? raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammetje82

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Hallo allemaal

Vanuit een programma exporteer ik een aantal gegevens naar Word. Deze komen in c: temp te staan als "gegevens.doc"
Vervolgens heb ik een samenvoegbestand "vernietigingslijst.doc" die deze gegevens met behulp van samenvoegvelden in dit document plaatst.
Nu doet zich het volgende probleem voor:
Word zet niet alle gegevens in het samenvoegbestand. maw de gegevens die in "vernietigingslijst.doc" moeten komen te staan zijn niet compleet terwijl ze wel allemaal zijn geexporteerd naar "gegevens.doc"
Word neemt bijvoorbeeld wel het eerste record over maar het tweede niet, het derde wel het vierde niet enz.
Mijn vraag is dus hoe het komt dat niet alle records overgenomen worden.
Ik weet het, het is een moeiilijke vraag maar misschien dat iemand hier een verklaring voor heeft.

Hai Brammetje, :D

Ik kan jou bestanden niet inzien dus slechts adviseren!

1 ding is zeker Word laten samenvoegen met Word is vragen om problemen! De ingewikkelde structuur van Word maakt het het samenvoegprogramma niet makkelijk.

Probeer je gegevens eens in een bestand te zetten wat wel geschikt is voor GOEDE samenvoeg resultaten:
* Access
* Excel
* Txt-bestand comma-gescheiden, tab-gescheiden, etc...

Deze bestanden kennen een duidelijke gegevensscheiding en deze heeft Word nodig om uit te kunnen maken wat, wat is!

Na het overzetten van de gegevens eventjes een nieuw samenvoegbestand aanmaken!

Tip: Als jou Word samenvoegbestand een structuur (bijvoorbeeld tab-gescheiden) heeft kun je proberen dit bestand te importeren in Excel!

HOE?
Sla het Word bestand op als txt-bestand. (Opslaan als)
Open Excel en kies het gele mapje Openen.
Blader naar dat txt-bestand en open deze.
Je komt nu in de import wizard van Excel en hier geef je aan dat het bestand tab-gescheiden is en je bent klaar!

Dit bestand opslaan en je kunt het als gegevensbestand voor samenvoegen gebruiken!

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan