tonissteiner
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 sep 2008
Hallo,
ik kan via onderstaande code duplicaten vinden in een bereik. Echter kijkt deze code maar naar de waarde uit een kolom. Ik heb nu een toepassing waarbij een nummer bestaat uit de waarden uit de combinatie uit vier kolommen naast elkaar.
Als ik de formule aanpas naar het bereik C4:F4 bekijkt de macro nog steeds elke cel afzonderlijk ipv de combinatie.
Graag hulp hoe ik de code kan aanpassen zodat gekeken wordt naar het samenvoegen van de vier cellen naast elkaar.
C4 & D4 & E4 & F4 werkt ook niet.
Alvast bedankt.
ik kan via onderstaande code duplicaten vinden in een bereik. Echter kijkt deze code maar naar de waarde uit een kolom. Ik heb nu een toepassing waarbij een nummer bestaat uit de waarden uit de combinatie uit vier kolommen naast elkaar.
Als ik de formule aanpas naar het bereik C4:F4 bekijkt de macro nog steeds elke cel afzonderlijk ipv de combinatie.
Graag hulp hoe ik de code kan aanpassen zodat gekeken wordt naar het samenvoegen van de vier cellen naast elkaar.
C4 & D4 & E4 & F4 werkt ook niet.
Alvast bedankt.
Code:
Sub FindDuplicatesInColumnTest()
Dim r As Range, c As Range, s As String
Set r = Range("C4:E4", Range("C" & Rows.Count).End(xlUp))
For Each c In r
If WorksheetFunction.CountIf(r, c) > 1 Then
With c.Characters.Font
.Bold = True
.Size = 12
.Color = vbMagenta
End With
If InStr(1, s, c) = 0 Then s = s & vbCr & c
End If
Next
If (s = "") Then
With r.Characters.Font
.Bold = False
.Size = 9
.Color = vbBlack
End With
End If
MsgBox IIf(s <> "", "Volgende duplicaten werden gevonden:" & vbLf & s, "Geen duplicaten gevonden!"), vbInformation, "Duplicaten"
End Sub