• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen twee files met ongelijke gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

loek326

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2014
Beste forumlezers,

Ik wil 2 excel files samenvoegfen tot een groot bestand om zo een analyse uit te kunnne voeren. Bekijk bijlage Vraagbestand.xlsIk heb 2 excel files die ongelijke gegevens bevatten maar wel in 1 kolom hetzelfde nummer. Ik heb de functie =vlookup geprobeerd maar deze doet niet wat ik wil. Ik wil dat hij van het ene bestand met hetzelfde nummer, de laatste kolom toevoegd zodat de getallen van de laatste kolom achter ieder nummer komen te staan. Het gaat hierbij om een uniek IPN nummer en het aantal soldeermogelijkheden voor dit nummer. In het bestand fouten vanaf 2013 komt dit IPN nummer meerdere malen hetzelfde terug. Bijgevoegd het bestand.

Kan je misschien even verduidelijken waar je wat wil hebben, want uit jouw bestand kan ik dit niet opmaken.

Bijgevoegd een duidelijker bestand.

In het blad IPN staan in de eerste kolom een aantal nummer die eerste een aantal keer hetzelfde zijn en vervolgend komt het volgende nummer. Nu wil ik van het blad pincount de 2 waardes die in de 2 kolommen staan toevoegen aan het blad IPN, zodat achter ieder nummer (liefst in de laatste kolom) een waarde komt te staan die in blad pincount staat. In blad 3 staat een klein voorbeeld van de opzet.Ik wil dat excel automatisch deze getallen erachter zet bij ieder nummer zodat ik dit niet met de hand steeds moet doen. Bekijk bijlage Vraagbestand.xls

Er zijn verschillende manieren.
Bijv.:
Code:
=VERT.ZOEKEN(TEKST($A2;"000000000");Pincount!$A$2:$C$2480;2;ONWAAR)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor je reactie!

Maar zou je dit misschien een keer voor kunnen doen in mijn voorbeeldbestand? Want als ik het toepas doe hij het niet.. kan ook zijn dat ik iets fout doe, maar een voorbeeld zou wel helpen denk ik.

Groet

Beste Roncancio,

Bedankt voor de snelle reactie! Ik weet nu ook wat ik fout deed, was een ; vergeten, erg dom van me. Bedankt voor de oplossing!

Groet.

Graag nog de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan