samenvoegen van excel en word bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

degroot

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
Wie kan mij helpen met het volgende probleem.
Ik heb in excel een bestand van klanten, met klantnummer, naam, adres, woonplaats en factuurnummer. Sommige klanten hebben meerdere factuurnummers en sommige klanten maar 1 factuurnummer. Ik wil ieder klant 1 word brief sturen, met daarin de factuurnummers. Het lukt me niet om bv 10 factuurnummers op 1 brief te krijgen (dus naar 1 klant 1 brief met 10 factuurnummers). Wie weet hoe ik dit moet doen?

Als je de factuurnummers in verschillende kolommen hebt staan mag het geen probleem zijn. Bij het invoegen van de velden in Word krijg je dan 1,2,3,4, of net zoveel factuurvelden (lees kolomnamen) als er facturen zijn.

De indeling van het excelbestand is
klantnummer + naam + adres + woonplaats + factuurnummer.

dus in mijn overzicht staat dezelfde klant met hetzelfde klantnummer maar met ander factuurnummer onder elkaar.

mijn exceloverzicht ziet er zo uit.
2 + n+ a + w + 1
10 + n+ a + w + 2
5 + n + a + w + 3
10 + n + a + w + 4

ik heb dus 4 facturen uitgeschreven, en twee facturen voor klant met nummer 10. Toch wil ik hem 1 brief sturen waarin ik beide factuurnummers vermeld.
Gaat dit met het samenvoegen van excel en word lukken en hoe?

Klein momentje, ik heb bijna 3 bestandjes voor je gemaakt........... geef me nog 3 minuten om ze in te zippen................

Komen ze :
het eerste bestandje is een Excel bestandje, zeg maar je klantenbestand.

Het 2e bestandje is een samenvoeg bestand (Word) een zogenaamd basisdocument waarin de "velden" staan die je later vanuit het Excel bestand wil gaan samenvoegen.

Het 3e bestand is de hele handel samengevoegd.

Bijlagen

Dit is wel de oplossing voor mijn brieven.
Ik wil je hartelijk bedanken voor je hulp.
Ik had de databank anders opgebouwd, en moet deze even ombouwen.
Dit is wel de moeite waard omdat het daarna eenvoudig is om de brief te creeeren
Bedankt voor je tijd en hulp.
m.vr.gr.
d.degroot.

Ik heb nog wat voor je...........
in 2003 of zo heb ik voor de Helpmij een handleiding geschreven over dit onderwerp. Die handleiding heeft er 2 of 3 jaar opgestaan, maar is kennelijk inmiddels door de moderator verwijderd.

Bij deze nogmaals bijgevoegd, kun je 'm als naslag gebuiken.

Suc6!

Bijlagen

en wat je database ombouwen betreft.............
da's volgens mij niet nodig. Het samenvoegen werkt met elke vorm van databaselayout. Belangrijk is alleen dat je verschillende kolommen gebruikt. De kolomnamen (zeg maar de velden die in het basisbestand in Word komen te staan) bepalen uiteindelijk hoe je Wordbrief (brieven) eruit komen te zien.

Ik heb heel veel gehad aan je uitleg. De beschrijving is ook zeer duidelijk en handig.
dank.!

ik heb een Excelbestand van 500 regels. Een openstaande posten bestand, bestaande uit naam - adres - woonplaats - factuurnummer - bedrag. Het zijn 160 verschillende debiteuren. Dat betekent, dat veel debiteuren meerdere keren voorkomen, uiteraard met verschillende vorderingen.

Ik wil alle debiteuren aanschrijven door dit bestand samen te voegen met een word-brief. Ik wil echter elke debiteur maar één brief schrijven, waarin alle facturen en bedragen genoemd zijn.

Ik heb geen zin om dit bestand om te bouwen naar 160 regels en alle facturen achter elkaar te zetten, zoals hierboven uitgelegd.

Hoe doe ik dit?

Eelke, ik heb geen enkel verstand van VB. Echter, er is in de sectie Excel een Helpmijer (naam; WIGI) die daar goed in is. Ik stel voor dat je in Excel een nieuw topic start, waarin je dan verwijst naar dit topic of gewoon daar een nieuw topic start. De snelheid van Wigi inschattende, vermoed ik dat je heel erg snel antwoord zal krijgen. (Behalve natuurlijk als WIGI bezig is met zijn zomerreces) ;) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan