• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen van gegevens uit twee regels op 1 regel

Status
Niet open voor verdere reacties.
jouw en mij oplossingen blijven verschillen:
in de hoofd tabel staat een vliegtuig dat 2 maal geland is zonder te vertrekken.( PHFIS )( rij 11 en 13)
en de PHSVP is denk ik omgekeerd (2 maal) (rij 5 en 6)

en de PHXRC moet je ook maar eens goed bekijken.
hij staat wel van 1336 tot 1825 op het vliegveld maar waarom niet in 1 regel? (rij 3,15,23,38)

eerst deze maar eens gelijk trekken zodat jouw tabel helemaal gelijk wordt als de mijne

later doen we de opmaak wel.

Bijlagen

Ik ben even het schema nagelopen en het klopt inderdaad dat de PHFIS er tweemaal in staat.
Helaas is dit niet een fout van het systeem, maar waarschijnlijk van de vliegers die tweemaal hetzelfde vliegplan voor deze vlucht (alleen met een andere aankomsttijd) in het systeem hebben gezet. Daar doen we dus niets aan, deze kunnen we laten schieten.

De PHSVP klopt wel zoals het in de originele data staat.
Deze doet rondvluchten vanaf Rotterdam. Beetje krom om te vermelden en eigenlijk een slecht voorbeeld, aangezien deze er normaliter niet in staan voor de 'grotere' luchthaven.

Deze is dus om 0810 vertrokken vanaf EHRD en komt om 0910 weer aan op EHRD. Daardoor komt ie dus 2x voor in het overzicht.

De PHXRC vertrekt 's ochtends voor de eerste keer vanaf EHRD naar LEAL, op EHRD 'slaapt' het vliegtuig van de vorige avond.
Daarna komt ie weer binnen vanuit LEAL op EHRD en vertrekt ie in de middag nog een keer naar LOWW en in de avond komt ie weer terug op EHRD om te slapen.

In de luchtvaart wordt deze rotatie op onderstaande manier gepubliceerd:

Code:
-	0750	-	TRA7X	B737	-	EHRD	LEAL	PHXRC
1336	1825	TRA5052	TRA95V	B737	LEAL	EHRD	LOWW	PHXRC
2245	-	TRA29V	-	B737	LOWW	EHRD	-	PHXRC

De PHFIS is dus een foutje in het systeem en 1 van die vluchten zal eruit gaan bij een update...
De PHSVP is een lokale rondvlucht en niet representatief voor de grote luchtvaart, waarvoor ik dit wil gaan gebruiken.
De PHXRC staat hierboven hopelijk duidelijk genoeg uitgelegd.

Thanks wederom!

Whoa!! Super dit zeg :thumb::d:d:d:d:d
Dit is perfect op deze manier, werkt top zo....

Ik wil je heel hartelijk bedanken voor je hulp in het opzetten hiervan.
Mocht ik je ooit een wederdienst kunnen doen, dan moet je het zeker laten weten!!!!!!

Mark, plezier met de toepassing en succes met je vba_ontdekking_reis.

als je uitleg wilt bij de macro nodig hebt laat het dan weten.

Laatst bewerkt:
@Sylvester

Als je het systematisch fout kunt doen, kun je het ook systematisch correct doen: vba_ontdekking_reis :confused:

En...

Kun je me uitleggen hoe jij bepaalt dat BMR170D en BMR1708 bij elkaar horen ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan