• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen van tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeiler79

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2024
Hallo, ik heb een vraag waar vast een simpel antwoord op is, maar toch ;)

Ik heb op dit moment een Excelbestand met meerdere tabellen. In Power Pivot heb ik relaties aangemaakt.
Ik wil graag de informatie uit 1 specifieke tabel op laten gaan in een nieuwe tabel. Maar ik weet dus niet goed hoe. Het gaat specifiek om:

1. Tabel Normen; hierin staan 92 normen
2. Tabel Teams: er zijn 4 teams
3. Tabel Metingen: op verschillende momenten per jaar voer ik een evaluatie uit, elke meting heeft dus zijn eigen naam en dag waarop een meting plaatsvindt.

Als we een meting uitvoeren wil ik bovenstaande gegevens graag combineren, waarbij ik op basis van een meting meteen een selectie kan maken van teams die meedoen aan de meting en ik zou graag een overzicht zien van alle 92 normen en daarnaast een vakje waarin ik de optie ja/nee kan kiezen.

Is dit mogelijk in Excel? Of is hiervoor Access beter? En als het in Access kan, weet iemand dan hoe je een tabel of formulier kunt maken waar je een meting kiest en daaronder meteen een selectie kan maken van de deelnemende teams en aan te vinken normen? (maar zo dat je wel alle normen meteen ziet)

Alvast bedankt voor je reactie!!

Power query.

denk wel mogelijk (tip: zie mijn handtekening)

denk wel mogelijk (tip: zie mijn handtekening)
Ja natuurlijk! Ik heb hier de basistabellen opgenomen. Ik zou nu graag een tabel of formulier ontwikkelen (met daarachter een tabel) waar je een meting kunt selecteren (tblMeting) en op basis daarvan teams selecteren die meedoen aan die meting en vervolgens normen kunt toevoegen aan die meting door middel van vinkjes of ja/nee (aparte kolom). Waarbij de vinkjes bij de teams en normen automatisch worden toevoegt aan die specifieke meting. Is dat mogelijk?

Bijlagen

alleen maar spijtig dat er geen 2 teams zijn die dezelfde norm halen/

alleen maar spijtig dat er geen 2 teams zijn die dezelfde norm halen/
Ehhh dat bedoel ik niet te zeggen met de uitvraag. Soms doet aan een oefening maar 1 team mee en soms meer. Het is dan fijn om te zien wie dat zijn. Of ze de norm halen blijkt later uit de beoordeling ;)

Geef eens een voorbeeldje hoe je dat in excel zou willen zien.

Geef eens een voorbeeldje hoe je dat in excel zou willen zien.
Hoi Emields, dank je voor je tijd! Ik heb in het tweede tabblad een opzet gemaakt van hoe dit er uit zou kunnen zien. Is Excel hiervoor geschikt? Of kan ik beter uitwijken naar Access

Bijlagen

Waar ergens kan je de uitvraagID vinden?
en wat als je meerdere normen kiest?

@zeiler79
Je hebt al div. tabellen d.m.v. power pivot aan elkaar geknoopt.
Wat is daar de bedoeling van?

Waar ergens kan je de uitvraagID vinden?
en wat als je meerdere normen kiest?
Dat is juist mijn vraag: ik wil graag meerdere normen tegelijk kunnen selecteren. En die gekoppeld aan 1 meting. Als ik wist hoe ik dit moest maken.. ;)

Het zal wel aan mij liggen, maar dat gaat niet lukken met Power Pivot, Power Query, Access of welke applicatie dan ook, om de doodeenvoudige reden die Emields al aangaf: er ontbreken gegevens, zoals de kolom 'uitvraagID' in de tabel die je wilt gebruiken.

Vul in jouw voorbeeldtabel eens in hoe je de gewenste uitkomst verwacht en waar deze vandaan komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan