• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

samenvoegen van tekst geeft een 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aanbod

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Hallo,

Ik heb de volgende formule:

Code:
=A27&" "&B27&" "&C27

Als ik deze toepas en 1 van de velden is leeg geeft ie een 0 weer.

Voorbeeld:
Cel A27 staat "Jan"
Cel B27 staat " " ( is de leeg)
Cel C27 staat Schreurs

Uitkomst in cel A1 is dan "Jan 0 Schreurs"

Hoe kan ik die 0 automatisch "weg poetsen"?

Ik krijg geen 0 maar een dubbele spatie. Dat voorkom je met
Code:
=A27&ALS(ISLEEG(B27);"";" "&B27)&" "&C27
Mijn eerdere opmerking geldt ook hier.

Kijk even naar de eigenschappen van B27. Is dat wel Tekst of Standaard?

Hallo,

Ik heb hem zowel tekst als naar standaard gewijzigd in beide gevallen blijft de 0 zichtbaar.
Ook als ik het veld waar deze bewerking in staat werkt alleen in standaard. In tekst werkt ie niet.

Groetjes

Deze meneer of mevrouw weigert meestal een voorbeeld te plaatsen.

Hij kan mijn oplossing toepassen. Dan is er weer een vraag zonder voorbeeld vooraf opgelost.

HSV......

Jij oordeelt al voordat het zo mag zijn.....
Hier ligt een andere gedachte toevallig.

Ik werk nu met privacygevoelige gegevens....... Zodra ik door alle dingen heen ben en geen vragen meer heb. Dan maak ik een voorbeeld bestand met fictieve gegevens.

en dan krijgen jullie alle vragen die nog niet beantwoordt zijn in 1 keer.

Het lijkt me een kleine moeite om het betreffende document even te kopiëren, de kopie te ontdoen van alles behalve het probleem en die vervolgens hier te plaatsen.

Om een onzinvraag niet weer uit te laten lopen op 100 reacties. In het blad waar je de formule op los wil laten, staan verwijzingen naar ander bladen. In B27 staat bijvoorbeeld = blad2!27. Omdat blad2!27 leeg is zal excel hier een 0 van maken. Deze heb je via opties geavanceerd verborgen waardoor het lijkt dat de cel leeg is. Dus vandaar de de vraag om een simpel voorbeeldje te plaatsen. Dan had je in #2 all de juiste oplossing gekregen. Die je nu nog steeds niet hebt!

In #2 staat weldegelijk de juiste oplossing. Alleen geeft ts daar geen reactie op. Kennelijk kikt hij/zij op het aantal reacties.

Overigens worden er nog meer vragen aangekondigd. Hoezo? Op een andere vraag wordt gemakshalve niet gereageerd. Met deze aanpak garandeer je een volgende keer een lage respons.

Laatst bewerkt:
Hallo,

VenA..... Je hebt mij aan het denken gezet. Ik had idd via opties de instelling gewijzigd. Hetgeen zeker betekent dat de 0 op de achtergrond nog aanwezig is.

Dan zou betekenen dat ik in de onderstaande formule al moet aangeven als cel C4 leeg is dat hij dan ook hier weer een lege cel moet geven.

En dan klopt inderdaad in #2 het opgeven antwoord.

Sorry....dat ik een beetje geirriteerd heb gereageerd.

Code:
=ALS(ALS(AANTAL.ALS(Spelers!$A:$A;"")<RIJ()-RIJ($A$27)+1;"";INDEX(Spelers!$B$3:$B$76;KLEINSTE(ALS(Spelers!$A$3:$A$76=$E$3;RIJ(Spelers!$A$3:$A$76)-RIJ(Spelers!$B$3)+1;"");RIJ()-RIJ($A$27)+1)))=0;"";ALS(AANTAL.ALS(Spelers!$A$3:$A$76;"")<RIJ()-RIJ($A$27)+1;"";INDEX(Spelers!$C$3:$C$76;KLEINSTE(ALS(Spelers!$A$3:$A$76=$E$3;RIJ(Spelers!$A$3:$A$76)-RIJ(Spelers!$B$3)+1;"");RIJ()-RIJ($A$27)+1))))

Volgens mij is het bestandje nu niet meer nodig. Als je zulke ingewikkelde formules kan vinden. Dan lukt het je ongetwijfeld ook jouw probleempje op te lossen.

@robdgr, Volgens mij reageerde je op mijn post. Waarin ik juist schrijf dat de oplossingen dan al #2 gegeven zou zijn. Het "betrekkelijke bijzinnetje: of hoe zo'n paar woorden ("Die je nu nog steeds niet hebt!") ook mag heten" was/is van toepassing op de TS.

Maar ik heb de TS al aan het denken gekregen en een voorbeeld ontfutseld die kant nog wal raakt met de vraag. Dus het gaat de goede kant op om toch de 100 posts in dit draadje halen:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan