• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wdolstra

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2004
Ik heb op het ene tabblad een aantal gegevens staan bijvoorbeeld 1,2,3,4,enz. Op het volgende tabblad staan ook gegevens maar dan anders verdeeld als op het eerste tabbblad, er zitten bijvoorbeeld steeds drie rijen tussen. Kan ik nu in een keer de gegevens van tabblad 2 naar tabblad 1 kopieren zodat die rechtstreeks achter 1,2,3,4,5 enz komen te staan? De vraag is misschien een beetje moeiklijk omschreven maar ik weet het niet anders te bedenken.

Ik denk eerlijk gezegd dat niemand echt snapt waar je het over hebt!:confused:
Leg is wat beter uit wat je bedoeld, welk prog, welk tabblad.

Betreft het één of meerdere kolommen op blad 2 en staan de gegevens dan wel steeds in dezelfde rijen?
Zijn de tussenliggende rijen leeg?
Zo ja, probeer dan het volgende:

Markeer het gebied waarin de gegevens staan die je over wilt nemen naar blad 1, inclusief de lege rijen en de koppen erboven. Als het gebied geen koppen bevat. dan rij invoegen en eerst koppen erboven plaatsen.
Met gemarkeerd gebied klik op Data, filter, autofilter.
Je krijgt er kleine pijltjes boven staan.
Klik op het pijltje en kies (niet-lege cellen).
Markeer het gehele getoonde gebied, druk dan op F5, kies de knop Speciaal en markeer Alleen zichtbare cellen.
Druk nu op Ctrl+C en plak de gegevens op de juiste plaats in blad 1.

succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan