• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eelke1

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2007
Berichten
8
ik heb een Excelbestand van 500 regels. Een openstaande posten bestand, bestaande uit naam - adres - woonplaats - factuurnummer - bedrag. Het zijn 160 verschillende debiteuren. Dat betekent, dat veel debiteuren meerdere keren voorkomen, uiteraard met verschillende vorderingen.

Ik wil alle debiteuren aanschrijven door dit bestand samen te voegen met een word-brief. Ik wil echter elke debiteur maar één brief schrijven, waarin alle facturen en bedragen genoemd zijn.

Ik heb geen zin om dit bestand om te bouwen naar 160 regels en alle facturen achter elkaar te zetten, zoals uitgelegd in een Wordvraag.

Hoe doe ik dit?
 
Laatst bewerkt:
Beste Eelke1 ;)

Klik HIER voor de oplossing.
Misschien is het dit wat je zoekt.

Anders eens een voorbeeldje meezenden :thumb:

Groetjes Danny :D
 
Bijgaand een excel-bestand met 14 regels. Er staan 14 bedragen onder elkaar in de laatste kolom, maar het zijn maar 6 verschillende debiteuren.

Ik wil dit bestand samenvoegen met een brief in word, zodanig dat er 6 brieven worden gemaakt. De debiteuren met meerdere bedragen krijgen dan meerdere regels in de brief.

Hoe moet dat?
 
En hier is het bestand. In txt-formaat want xls lukte niet.
 

Bijlagen

  • test.txt
    858 bytes · Weergaven: 43
Beste Eelke1 ;)

Voor excel bestanden als bijlage toe te voegen, moet je ze eerst zippen of rarren.

Groetjes Danny. :D

Als je kijkt naar de link die ik gegeven heb zal je zien dat je in word meerdere debiteuren kan uitvinken en dan de debiteuren die 1 maal voorkomen een brief te verzenden. :thumb:
 
Dank Danny. Dat van dat uitvinken wist ik wel. Maar ik wil de gegevens van de üitgevinkte" regels wel gebruiken, dus dat is geen optie.

Als een debiteur 6x voorkomt, wil ik die één brief schrijven waarin al die 6 bedragen in genoemd worden.
 
Beste Eelke1 ;)

Is het mogelijk een excel bestandje als bijlage toe te voegen.
Eert zippen of rarren, anders gaat het niet.

Zo kunnen wij u beter helpen en eventueel formules aan toevoegen.
In txt-formaat zal dat moeilijk gaan hé? :thumb:

Groetjes Danny :D
 
Zie bestand.

Ik wil dit bestand samenvoegen met een Word-brief; zodanig dat er 6 brieven ontstaan.
 

Bijlagen

  • Test.zip
    2,4 KB · Weergaven: 21
Hallo Eelke,

Misschien kan het bijgevoegde bestand je op weg helpen.

Gr Justes
 

Bijlagen

  • sorteren en totalen.zip
    33,5 KB · Weergaven: 27
Dank voor de hulp.

Dit werkt echter met knippen en plakken. Ik heb een lijst met 500 regels waarin dan 160 subtotalen zouden komen. Het is geen doen dat allemaal te knippen en plakken. Kan dit echt niet volautomatisch?
 
Eelke,

In Excel heb ik een kolom toegevoegd met de formule:
Code:
=ALS(B2=B1;"x";"")
en deze doorgetrokken naar beneden.

Vervolgens kun je in Word werken met volgend record als en als .... dan ... anders ... Het gaat me nu te ver om het volledig uit te werken, maar hiermee moet je verder kunnen.
 
Dank voor de hulp.

Dit werkt echter met knippen en plakken. Ik heb een lijst met 500 regels waarin dan 160 subtotalen zouden komen. Het is geen doen dat allemaal te knippen en plakken. Kan dit echt niet volautomatisch?
Hallo Eelke,

Nee dat gaat niet volautomatisch, je moet alleen selecteren en knoppies drukken.:eek:

Gr Justes
 

Bijlagen

  • sorteren en totalen-1.zip
    27,8 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan