samenvoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter HBW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HBW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Als ik adressen wil samenvoegen van excel naar word dan slaat de functie een kolom over. Ik heb in excel voornaam, naam, adres, postcode, woonplaats. Als ik bij het samenvoegen "adressen bewerken" kijk, dan staat "naam" achteraan, ik heb geporbeerd de kolom naam naast de voornaam te zetten, maar het wordt steeeds terug gezet. (ik heb op OK gedrukt) Toen heb ik de voornamen weg gehaald en alleen in de kolom naam een letter teogevoegd, maar nu drukt hij alleen het adres af en geen namen meer. Wat doe ik fout? Of wat vergeet ik?

Hoi,

Stuur je Excel werkmap met de gegevens als bijlage mee.
Je kunt uit een reservekopie evt. eerst alle gegevens verwijderen, als de 'structuur' maar duidelijk is.
Vervolgens krijg je een samenvoegcode als bijlage retour.

het is heel makkelijk ik heb naam, adres, postcode, woonplaats. meer is het niet dus wat voor structuur??

Nu snap ik 'm en bij mij gaat het nét zo .....
Alleen heb ik er geen last van, want ik bewerk de adressen niet op deze manier, maar open de Excel-werkmap om daar evt. gegevens te wijzigen .....
Het heeft verder geen effect op de samenvoegfunctionaliteit, dus 'kwaad' kan het niet.

Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat ik het niet helemaal snap. :o
Als ik in de samenvoegfunctie de adressen oproep, kan ik geen werkmap openen, maar zie ik alleen blad 1 2 of 3. Ik heb maar een kort bestand van 12 adressen, dus alleen blad 1 klik ik aan, dan zie ik de tabellen met de gegevens en dan staat de kolom met naam achteraan, terwijl dat in mijn excel bestand als eerste staat. Ik sleep die kolom naar voren. Ik ga dan verder met het dokument en als ik dan adresblok invoeg en bij voorbeelden kijk dan staat de naam er dus helemaal niet bij, alleen het adres, postcode en plaats. Ga ik dan weer terug naar adressenbewerken staat die kolom weer achteraan.
Ik weet niet hoe ik een hele werkmap moet invoegen.:confused:

Probeer het eens door niet adresblok in te voegen maar de velden apart te kiezen.
Anders moet je toch eens je bestandjes als bijlage plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan