Samenvoeging om per email te versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

smallcat

Verenigingslid
Lid geworden
16 dec 2002
Berichten
170
Ik gebruik Microsoft Office 2000.
Ik heb per email een nieuwsbrief verstuurd.
Daarvoor heb ik de nieuwsbrief (het hoofddocument) gekoppeld aan mijn adressenbestand (ook een Word-document).
Nu heb ik een paar vragen :

1) Het samenvoegen naar electronische post gaat prima,
maar als ik de nieuwsbrief niet als bijlage toevoeg dan verdwijnt in de mail alle opmaak;

2) Als ik 'm als bijlage toevoeg dan blijft de opmaak behouden. Ik kan echter niets meer in de email toevoegen, dus de geadresseerde krijgt een lege mail met de nieuwsbrief als bijlage.

Om te voorkomen dat de geadresseerden een leeg mailtje met bijlage meteen weggooien, heb ik dit opgelost door eerst een mailtje te sturen met de aankondiging van de nieuwsbrief en toen een 2e mail (de lege) met de nieuwsbrief als bijlage.

Het lijkt me echter dat dit toch anders moet kunnen.

3) Daarnaast kreeg ik bij het samenvoegen steeds de vraag of mijn email-programma toestemming kreeg om een mail te versturen. En dat bij elke mail, dus bij een adressenbestand van 250 records is dat dus 250 keer op de enter-toets drukken.
En ik denk toch dat dat ook anders zou moeten kunnen?

Weet iemand hiervoor een oplossing?
 
Hai, :D

Helaas geen 2000 bij de hand maar toch een paar vragen:

* Waarom zet je de samenvoegvelden niet in de nieuwsbrief zelf en verstuur je die niet met Samenvoegen naar Email?

* Die melding vindt ik opzich vreemd? Gebruik je Outlook of Outlook Express? (Normaal komt die beveiligingsmelding alleen maar bij automatisering)...Er is echter een progje ClickYes welke het klikken voor jou kan overnemen..

Ik kan helaas niet met je mee-testen heb geen 2000 pc welke aangesloten is op I-net..(hier op 2003 gebruik ik de samenvoegmethode naar email bijna wekelijks zonder problemen)

See Yah! :thumb:
 
Hallo Joost,

Dat heb ik eerst gedaan. De samenvoegvelden in de nieuwsbrief gezet, maar toen verdween dus mijn opmaak en die is best belangrijk, omdat ik een huisstijl heb.

V.w.b. die melding. Ik gebruik Outlook Express.
Ik heb dat programmaatje ClickYes al gedownload, maar ik zag dat die niet werkte met Outlook Express, dus wellicht moet ik overstappen op Outlook.

Je zegt dat jij die samenvoegfunktie naar email veel gebruikt, maar klopt dat dan dat je niets meer in een email kunt zetten als je aanklikt dat het document als bijlage verstuurd moet worden?

Groetjes,
Ineke
 
Hai Ineke, :D

Hmm das vreemd dat zal ik dadelijk meteen eens gaan testen. (Verdwijnen opmaak)

Ja ik gebruik deze heel veel maar ik gebruik de bijlage optie nooit bij mij staat het document als email-body.

Samenvoegen naar Email gaat slecht i.s.m. Outlook Express en heb al vaker gehoord dat je dan de Security warning krijgt. (Voor zover mij bekend (en uit eigen ervaring) gaat het met Outlook veel beter.)

Nogmaals kan niet met je meekijken ik heb geen 2000 welke Online kan dat is te lang voor mij geleden.

Ik ga nu even testen met een mailing met bijlages vertel zo meer! :thumb:
 
Hai, :D

Net even getest (in 2003) met de optie Bijlage aan:

* ik heb eerst het document gemaakt zoals ik het wilde verzenden. (Dus opmaak/velden..etc..)

* Toen heb ik samenvoegen naar email gekozen onderwerp ingevuld en in de keuzelijst Bijlage gekozen.

* Bij indrukken van Ok ging Word de Mail verzenden maar ook ik kreeg nu de waarschuwing van Outlook dat er mail verzonden werd. (Dit vondt ik wel vreemd..zoals gezegd gebruik ik deze methode nooit zo en het progje Clickyes werkt wel met Outlook)

* Mijn opmaak ben ik absoluut niet kwijt alle mails zijn netjes aangekomen (op mijn 20 testaliassen) Dus alle opmaak en de samenvoegvelden waren netjes gevuldt. (Maar goed ik heb dus eerst het document geheel in orde gemaakt en daarna pas voor samenvoegen met bijlage gekozen..(in 2003 werkt het ook iets anders))

Ik hoop dat er iets waardevols bij zit..bij mij ging het dus goed...

Succes! :thumb:
 
Hallo Joost,
Je hebt dus bij je laatste test voor de keuze "als bijlage" versturen gekozen? Dan blijft de opmaak behouden in de bijlage, maar werd de bijlage niet met een lege mail meegezonden?

Trouwens, weet jij hoe je in Word kunt instellen welk email-programma gebruikt moet worden voor de verzending van mail vanuit Word?

Groetjes,
Ineke
 
Geplaatst door smallcat
Hallo Joost,
Je hebt dus bij je laatste test voor de keuze "als bijlage" versturen gekozen? Dan blijft de opmaak behouden in de bijlage, maar werd de bijlage niet met een lege mail meegezonden?
Hai, :D

Aha..nu snap ik jou vraag dus pas het ging jou niet om de inhoud van de bijlage maar over het feit dat Word alleen een mail met bijlage en titel verstuurd! (En dus zonder Body)

Dat klopt natuurlijk want zo is die functie ook bedoelt..ook al wil jij graag iets anders..;)

Wat je zou kunnen doen is een appart briefpapier aan te maken welke een standaard tekst bevat welke je aan dergelijke mail wilt toevoegen.

Voordat je dan gaat samenvoegen zorg je dat dat briefpapier de standaard word in Outlook (OE weet niet of het kan gebruik ik niet) en dan zal de tekst dus wel meeverstuurd worden..

Ja het is wel wat meer werk maar zie eerlijk gezegd geen betere oplossing.


Trouwens, weet jij hoe je in Word kunt instellen welk email-programma gebruikt moet worden voor de verzending van mail vanuit Word?

Groetjes,
Ineke
Ja hoor alleen dat doe je niet vanuit Word maar vanuit Internet Explorer

Aangezien je nu OE gebruikt kan het zijn dat je wat meer zaken uit moet voeren maar normaal gesproken doe je:

Open IE
Ga naar Extra/Internetopties/Tabje programma's
Kies HTML-Editor: Word
En bij Email kies je Outlook (Of OE..het is wat jij wenst)

Succes! :thumb:
 
Hoi,
En als je bij die opties niet kunt kiezen voor Word (als HTML-editor). Ik zie alleen maar Frontpage en kladblok staan. Hoe krijg je Word bij de keuzelijst?

V.w.b. die mail. Jammer dat dat dus niet mogelijk is. Wellicht is die suggestie van jou wel de oplossing!
 
Hai, :D

Het is vreemd dat Word niet in de lijst vernoemd staat!

Is outlook wel volledig geinstalleerd bij jou?

Aangezien jij 2000 hebt kan een en ander best nog afwijken...

Morgen (vanavond dus) zal ik eens kijken hoe het in 2000 precies moet.

Ik hoop overigens dat mijn suggestie een werkbare methode oplevert voor jou..

See Yah! :thumb:
 
Word2003 met Outlook Express

Hallo Joost,
Het is alweer een tijdje geleden, maar het onderwerp is weer actueel, omdat mijn nieuwsbrief weer verstuurd moet worden.

ik heb op mijn werk Word2003 en daar gaat het samenvoegen naar een mailinglist wel heel erg eenvoudig en al mijn vorige problemen zijn dan niet meer aan de orde.

Ik werk echter op mijn werk met Outlook. Weet jij of Word2003 ook samenwerkt met Outlook Express of moet ik ook thuis toch echt overstappen op Outlook?

Met groet,
Ineke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan