Samples verdwijnen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richh

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Berichten
109
Mijn eerste vraag (over het veranderen van het ''Opslaan als'' menu > KLIK) is nog niet opgelost, ik heb nu al wel een tweede vraag wat ik niet kan stellen in mijn eerste vraag.
Ik doe mijn best om het uit te leggen.

1) Nadat ik mijn ''persoonlijke'' mappen (afbeeldingen, muziek, documenten etc) heb verplaatst, gewoon geknipt en geplakt van C: naar D:mijn bestanden begon het probleem
2) Nu de mappen dus in D:mijn bestanden zitten zijn ze gelinkt met C:
3) Als ik de map bijvoorbeeld ''Music Sample'' in D:mijn bestanden verwijder, dan komen ze na een paar uur weer terug in de de map in D:mijn bestanden. Mijn persoonlijke mappen zitten niet meer in C:, behalve bureaublad, contactpersonen, favorieten etc.
4) De persoonlijke mappen had ik uit D:mijn bestanden geknipt naar D: en daarna verwijderd D:mijn bestanden, dit was sneller
5) Nu komt de heletijd een lege map D:mijn bestanden terug inclusief de map Samples (video, afbeeldingen etc) terug in D: en in D:mijn bestanden en in C: PLUS ook de map Contactpersonen (wat ik gewoon in C: wil houden)...

Hoe kom ik af van deze onzin?
- Dus bureaublad, contactpersonen, favorieten etc. moeten gewoon in C: blijven
- De samples moeten wegblijven, het zijn snelkoppelingen naar C: openbaar
- De map D:mijn bestanden moeten niet steeds terugkomen
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
lees deze How To even over het op de juiste manier verplaatsen van persoonlijke mappen. En ook hoe je de standaardinstellingen van die mappen kunt herstellen.
Of je de map "thuis" ook op die manier kunt verplaatsen (je vorige vraag) weet ik niet omdat ik Vista alleen even als test heb gebruikt. Maar dat zie je vlug genoeg door naar de eigenschappen v.d. map te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem doorgelezen, maar het helpt mij niet verder:

''Hoewel de voorkeur uitgaat naar de officiële methode voor het verplaatsen van deze mappen (zoals hierboven beschreven via het tabblad Locatie), lukt het verplaatsen ook door ze vanuit de Windows Verkenner te knippen (CTRL-X) en op de gewenste locatie te plakken (CTRL-V). Dit is veel efficiënter omdat zo in één keer alle gewenste mappen kunnen worden geselecteerd en verplaatst (het is zodoende dus niet meer nodig handmatig mappen op de nieuwe locatie aan te maken en de originele mappen via het tabblad Locatie te verplaatsen). De bij Windows Vista achtergebleven Engelstalige mapjes (die inmiddels een standaard geelgekleurd mapicoontje hebben gekregen) kunnen zonder verdere gevolgen worden verwijderd.''

Knippen en plakken moet dus niet voor problemen zorgen. De standaard geelgekleurde mappen kunnen verwijderd worden, maar komen dan op een een of vage manier terug. Ik heb op de site niet kunnen vinden hoe je standaardinstellingen veranderd, behalve dan van ''mapopties'' maar dat is hier niet van toepassing omdat ik niets met de mapopties wil veranderen. Het is toch niet nodig om mijn laptop opnieuw te installeren??

Wat betreft mijn vorige vraag: ik zie alleen hoe je dit kan aanpassen in XP maar het moet toch ook in VISTA mogelijk zijn? Anders mag Microsoft ons wel een gratis exemplaar van W7 geven :mad:. Zijn er misschien andere oplossingen voor het veranderen van de ''Thuis'' locatie?

EDIT: EXTRA INFORMATIE

- De samples zijn snelkoppelingen naar C: openbaar....ik heb hier niets mee gedaan! HELUUP
 
Laatst bewerkt:
In Vista werkt dat hetzelfde als in XP. Als je naar de verplaatste maap gaat op D: dan staat daar bij eigenschappen v.d. map "standaardinstellingen herstellen". Maar als jij gewoon knippen en plakken doet staat die optie er niet. Windows laat de systeemmappen e.d. niet zomaar wegknippen. Sommige mappen komen automatisch terug op de plaats waar windows ze heeft bedoeld als je het niet op de juiste manier doet. In de How To staat alles duidelijk uitgelegd zelfs met een screenshot hoe het in zijn werk gaat. Makkelijker kan ik het niet voor je maken.
 
Inmiddels standaard hersteld en vandaaruit de doel verplaatst naar waar het moet.
Volgens mij is dat probleem nu oplost.

Probleem twee is er nog steeds, namelijk de samples: de samples zijn snelkoppelingen naar C: openbaar....ik heb hier niets mee gedaan.
Als ik ze verwijder, komen ze gewoon weer terug. Het gaat nu vooral om probleem 2, als het goed is is probleem 1 nu verholpen...
 
Het ziet er naar uit dat het probleem ineens is opgelost!

A.u.b. heeft er iemand nog antwoord op mijn vraag of je de ''Thuis'' map van C: naar D: kan veranderen in VISTA???? >>> KLIK DAN HIER!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan