samsung 1,5 TB externe harde schijf werkt ineens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
hallo alweer, mijn 13e vraag op helpmij ( 11 opgelost, geweldig forum), mijn externe harde schijf werkt ineens niet meer. of mijn kinderen hem hebben laten vallen of dat deze gecrased of kapot is weet ik niet.
hij werkt wel als ik hem aansluit op netstroom en op de pc vis de usb maar krijg hem niet meer te zien, 1x zag ik hem nog naast het veld van computer verschijnen waar ik kon zien dat deze nog 15 GB van 1,5 TB over had.
maar toen ik erop klikte om te verkennen bleef deze maar draaien zonder te openen.
bij schijf/aparaat beheer niet te zien.
ik hoor de externe harde schijf wel geluid maken, er draait iets rond 1x en 2 tikjes erna en dat herhaalt zich contineu.
is deze nu kapot of zit deze te vol.
ik heb ergens gelezen dat er recovery programma,s voor moeten zijn.
wie weet hulp of raad of ik dit zelf op kan lossen , er zitten ook persoonlijke films op.

willem 2

kun je meer info geven over de externe harde schijf?
dat zou mij veel helpen

Hallo willem, doet de schijf het wel goed op een andere pc?
Weet niet om welke windows versie het gaat, maar je kan kijken wat schijfbeheer allemaal laat zien.

op geen 1 pc doet hij het mee vista an w7 r, tenminste niet te zien, wel brandt het lichtje en je hoort hem

Hallo

"er draait iets rond 1x en 2 tikjes erna en dat herhaalt zich contineu"

Dit klinkt niet goed ...

Vermoedelijk zijn de platters mechanisch beschadigt , en kan de drive zich niet initialiseren.

Niet enkel laten vallen kan deze beschadigen , verplaatsen terwijl deze draait kan ook uitdraaien op een fiasco.

Peter

is er iets aan te doen , in pc winkel?????
ik ben om 19:00 weer terug op de pc , moet helaas weg.
alvast bedankt

ben terug,het lijkt er inderdaad op dat dew externe harde schijf probeert te lezen aan het geluid te horen maar dat er daar iets mis mee is. platters misschien toch en zo ja is er iets aan te doen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan