Samsung 226bw flikkert..

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelha

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2013
Berichten
44
Hallo,

Ik heb een Samsung 226bw, deze heeft problemen met het opstarten. het probleem ligt hem in de condensatoren, ik heb hem uit elkaar gehaald, en heb geconstateerd dat deze condensatoren bol staan. Dit is een veel voorkomend probleem. Maar nu is mijn vraag, misschien niet gepast in deze categorie (had zelf geen idee waar ik hem anders moest plaatsen)

Hoe kom ik er achter of deze: https://www.conrad.nl/nl/alu-condensator-fr-r-330-uf-25v-446911.html

en deze: https://www.conrad.nl/nl/alu-condensator-fr-r-820-uf-35v-447093.html

Low esr condensatoren zijn? Misschien dat iemand mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!
 
Hallo

Voor deze "standaard" toepassing heb je niet expliciet low e.s.r. condensatoren nodig.

Reeds een paar kilo van deze schermen hersteld , en elke ->deftige<-- high t° condensator voldoet , om zo goed als zeker nooit meer problemen hiermee te hebben.

=> aan te schaffen in elke deftige lokale elektronikazaak.

Enige nadeel van deze herstelling --> geen uitvlucht meer om een nieuw scherm aan te schaffen.

Indien mijn nota's korrekt zijn , vervang ...

C107 , C110 , C111 , C112 , C301 , C302.

Dit zouden alle c's moeten zijn op de invertor/voedingsprint moeten zijn , behalve c105 (150µF) , die zelden of nooit defekt is.

Controleer ook of er geen gescheurde soldeerverbindingen aanwezig zijn op de printplaat ...

C.p.u. p.c.b. bevat deftige condensatoren , deze waren bij de door mij herstelde exemplaren allemaal in orde.

Voor de volledigheid van dit verhaal , misschien wel nuttig om te vermelden hoe oud betrokken scherm is..??

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo Peter,

Bedankt voor uw reactie,

De monitor komt uit 20-12-2006 ( oud dus :p ). Ik zat zelf te denken om c110 c111 en c112 te vervangen, maar het lijkt mij ook een beter idee om ze dan meteen allemaal te vervangen.

Ik las zelf wel dat het beter is om low-esr condensatoren te gebruiken op een flyback converter.. zelf geen idee wat het verschil is tussen een low en high esr..
 
De reparatie is gelukt, en het beeldscherm doet het weer. Alleen mis ik nu nog de juiste resolutie (1680x1050 @60Hz) maar dat was voor de reparatie ook al zo, dat ligt aan een driver denk ik, het lukt me maar niet om de juiste resolutie te krijgen..
 
Bedankt voor het mee denken Lange Pier.

Ik heb deze driver ook al geinstalleerd, zonder succes. Ik heb de CD die bij de monitor zat er eens bijgehaald, en deze drivers opnieuw geinstalleerd, zonder succes. Oude eerst verwijderd, nieuwe geinstalleerd, werkt ook niet. Handmatig de resolutie invoeren is ook niet gelukt. Het probleem deed zich een tijd terug voor toen ik de xbox 360 op de monitor had aangesloten, en toen ik er klaar mee was ging ik de VGA weer via mijn laptop aansluiten en toen was de juiste resolutie in eens weg. Sinds dien nooit meer terug gekomen.
 
Modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven nog uit gevinkt via de geavanceerde eigenschappen en beeldscherm?
Kun je bij resolutie instellen wat je wilt.
 
Hallo,

Deze staat uitgeschakeld. Ik kan hem niet aan of uit vinken:

modi.png

Bedankt
 
Ow, via de vga uitgang van een notebook (ben gefopt), die neemt de resolutie aan van het notebookscherm zo te zien, geen instelopties in de configuratie van de Intel grafische kaart?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan