Samsung 3D LED UE40F6400 probleem met auto tune

Status
Niet open voor verdere reacties.

yssej80

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2013
Hallo,

Ik ben nieuw hier en een beetje ten einde raad. Vandaag een nieuwe tv gekocht, alles aangesloten (ook pc) en vol verwachting de tv aangezet. Eenmaal aan gaat de plug en play in werking, dwz een auto tune voor de zenders. Handig, dus ik vul alles netjes in. De tv gaat zoeken naar zenders en ik zie dat hij 26 analoge kanalen heeft gevonden. Dat klopt ook, ik heb namelijk analoge tv bij Ziggo, en wilde met het oog op deze nieuwe tv het pakket uitbreiden met HD. Tot mijn verbazing twee stappen verder krijg ik de melding "geen kanalen gevonden. Later op TV instellen". Dit is vreemd aangezien ik eerder heb gezien dat hij 26 kanalen had gevonden. Ik heb hierbij nu twee opties om te kiezen: "terug" dwz terug in het menu van plug en play of "overslaan". Aangezien tv kanalen niet mijn prio heeft, kies ik overslaan. Maar dan gaat dit programma 4 stappen terug in het menu en blijft het in een loop hangen. Help!

Om het duidelijker te maken hier de keuze opties in dit irritante programma:
1. Kies taal
2. Kies type: antenne of setopbox
3. Kies signaal: antenne of kabel
4: Kies digitaal of analoog
5: Scannen (26 analoog gevonden)
6: Licentie goedkeuring
7: Samsung licentie goedkeuring
8: Melding "Geen kanalen gevonden. Later op TV instellen" met opties "terug" of "overslaan"

Bij kiezen overslaan ga ik terug naar keuzemenu 4. Bij kiezen van terug, ga ik terug naar keuzemenu 7. Bij uitzetten en weer aanzetten, zie ik in beeld 2 seconden Ned1 en dan springt ie weer in het auto tune programma. Ik kan alle knoppen van beide afstandsbedieningen instoetsen, niets werkt (behalve de pijltjes en volume). Ik heb ook al geprobeerd antenne en kabel te kiezen, en ook analoog en digitaal. Niks werkt, het blijft in dezelfde loop. Zoeken op Google heeft me tot nu toe ook niets opgeleverd. Dit is zeer frustrerend en ik heb nu mijn halve zaterdag eraan besteed. Samsung helpdesk is maandag pas weer open tijdens kantoor uren, als ik dus werk.

Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee. Misschien is er een optie om de plug en play uit te schakelen? Dan kan ik mijn tv tenminste gebruiken voor mijn pc en eventueel kanalen handmatig in te stellen.
Mijn vraag is wel een enorm bericht geworden, maar mocht er iemand meer info willen hebben hoor ik het graag.

Alvast bedankt
Yssej

Kan je nog de antwoordopties erbij vermelden?

Ook niet als je kiest?
2. Kies type: antenne of setopbox - antenne
3. Kies signaal: antenne of kabel - kabel
4: Kies digitaal of analoog - analoog

Nee ik heb alle combi's al geprobeerd, en bij iedere combi zie ik tijdens het scannen dat er kanalen zijn gevonden. Ik zie ook die 2 seconden NED1 met geluid als ik de tv aanzet nu. Dus hij zou moeten werken alleen dit programma sprint steeds weer aan, waardoor ik de tv niet gewoon kan gebruiken.

De keuze opties met antwoorden leek me wel duidelijk, maar hier alle keuzes en tussen haakjes wat bij mij van toepassing is:
1. Kies taal -> Alle mogelijke europese taal (Nederlands)
2. Kies type -> antenne of setopbox (antenne)
3. Kies signaal -> antenne of kabel (antenne)
4: Kies -> digitaal of analoog (analoog)
5: Scannen (26 analoog gevonden)
6: Licentie goedkeuring -> ik ga akkoord of ik ga niet akkoord (ik ga akkoord)
7: Samsung licentie goedkeuring -> ik ga akkoord of ik ga niet akkoord (ik ga akkoord)
8: Melding "Geen kanalen gevonden. Later op TV instellen" -> opties "terug" of "overslaan" (overslaan)

Anyone?

OK, stop de persen!
Ik heb setopbox ingekozen bij 2 zonder provider en nu werkt de tv zoals die zou moeten.
Simpel en effectief :)

Bedankt voor de bijdrage in ieder geval!

Niet stop de persen!

Ik heb hetzelfde probleem! Alleen kan ik bij Setopbox niet kiezen zonder provider? Ik moet kiezen tussen welke ingang mijn setopbox mee verbonden is? Die ik niet heb, want ik heb gewoon een analoge kabel?

Anyone met hetzelfde probleem en het opgelost?

Ok ik snap hem al, volgens mij heeft het met Setopbox niks te maken, maar uit het menu weggaan en naar 'Source', daar kun je tv aangeven en dan doet hij het.. Zucht aargghh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan