Hallo,
Ik ben nieuw hier en een beetje ten einde raad. Vandaag een nieuwe tv gekocht, alles aangesloten (ook pc) en vol verwachting de tv aangezet. Eenmaal aan gaat de plug en play in werking, dwz een auto tune voor de zenders. Handig, dus ik vul alles netjes in. De tv gaat zoeken naar zenders en ik zie dat hij 26 analoge kanalen heeft gevonden. Dat klopt ook, ik heb namelijk analoge tv bij Ziggo, en wilde met het oog op deze nieuwe tv het pakket uitbreiden met HD. Tot mijn verbazing twee stappen verder krijg ik de melding "geen kanalen gevonden. Later op TV instellen". Dit is vreemd aangezien ik eerder heb gezien dat hij 26 kanalen had gevonden. Ik heb hierbij nu twee opties om te kiezen: "terug" dwz terug in het menu van plug en play of "overslaan". Aangezien tv kanalen niet mijn prio heeft, kies ik overslaan. Maar dan gaat dit programma 4 stappen terug in het menu en blijft het in een loop hangen. Help!
Om het duidelijker te maken hier de keuze opties in dit irritante programma:
1. Kies taal
2. Kies type: antenne of setopbox
3. Kies signaal: antenne of kabel
4: Kies digitaal of analoog
5: Scannen (26 analoog gevonden)
6: Licentie goedkeuring
7: Samsung licentie goedkeuring
8: Melding "Geen kanalen gevonden. Later op TV instellen" met opties "terug" of "overslaan"
Bij kiezen overslaan ga ik terug naar keuzemenu 4. Bij kiezen van terug, ga ik terug naar keuzemenu 7. Bij uitzetten en weer aanzetten, zie ik in beeld 2 seconden Ned1 en dan springt ie weer in het auto tune programma. Ik kan alle knoppen van beide afstandsbedieningen instoetsen, niets werkt (behalve de pijltjes en volume). Ik heb ook al geprobeerd antenne en kabel te kiezen, en ook analoog en digitaal. Niks werkt, het blijft in dezelfde loop. Zoeken op Google heeft me tot nu toe ook niets opgeleverd. Dit is zeer frustrerend en ik heb nu mijn halve zaterdag eraan besteed. Samsung helpdesk is maandag pas weer open tijdens kantoor uren, als ik dus werk.
Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee. Misschien is er een optie om de plug en play uit te schakelen? Dan kan ik mijn tv tenminste gebruiken voor mijn pc en eventueel kanalen handmatig in te stellen.
Mijn vraag is wel een enorm bericht geworden, maar mocht er iemand meer info willen hebben hoor ik het graag.
Alvast bedankt
Yssej
Ik ben nieuw hier en een beetje ten einde raad. Vandaag een nieuwe tv gekocht, alles aangesloten (ook pc) en vol verwachting de tv aangezet. Eenmaal aan gaat de plug en play in werking, dwz een auto tune voor de zenders. Handig, dus ik vul alles netjes in. De tv gaat zoeken naar zenders en ik zie dat hij 26 analoge kanalen heeft gevonden. Dat klopt ook, ik heb namelijk analoge tv bij Ziggo, en wilde met het oog op deze nieuwe tv het pakket uitbreiden met HD. Tot mijn verbazing twee stappen verder krijg ik de melding "geen kanalen gevonden. Later op TV instellen". Dit is vreemd aangezien ik eerder heb gezien dat hij 26 kanalen had gevonden. Ik heb hierbij nu twee opties om te kiezen: "terug" dwz terug in het menu van plug en play of "overslaan". Aangezien tv kanalen niet mijn prio heeft, kies ik overslaan. Maar dan gaat dit programma 4 stappen terug in het menu en blijft het in een loop hangen. Help!
Om het duidelijker te maken hier de keuze opties in dit irritante programma:
1. Kies taal
2. Kies type: antenne of setopbox
3. Kies signaal: antenne of kabel
4: Kies digitaal of analoog
5: Scannen (26 analoog gevonden)
6: Licentie goedkeuring
7: Samsung licentie goedkeuring
8: Melding "Geen kanalen gevonden. Later op TV instellen" met opties "terug" of "overslaan"
Bij kiezen overslaan ga ik terug naar keuzemenu 4. Bij kiezen van terug, ga ik terug naar keuzemenu 7. Bij uitzetten en weer aanzetten, zie ik in beeld 2 seconden Ned1 en dan springt ie weer in het auto tune programma. Ik kan alle knoppen van beide afstandsbedieningen instoetsen, niets werkt (behalve de pijltjes en volume). Ik heb ook al geprobeerd antenne en kabel te kiezen, en ook analoog en digitaal. Niks werkt, het blijft in dezelfde loop. Zoeken op Google heeft me tot nu toe ook niets opgeleverd. Dit is zeer frustrerend en ik heb nu mijn halve zaterdag eraan besteed. Samsung helpdesk is maandag pas weer open tijdens kantoor uren, als ik dus werk.
Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee. Misschien is er een optie om de plug en play uit te schakelen? Dan kan ik mijn tv tenminste gebruiken voor mijn pc en eventueel kanalen handmatig in te stellen.
Mijn vraag is wel een enorm bericht geworden, maar mocht er iemand meer info willen hebben hoor ik het graag.
Alvast bedankt
Yssej