Samsung 400Gig onleesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

xtremegamer

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
jah, ik heb dus een Samsung HD400LD (400Gigabytes).
echter is deze sinds eergisteren beginnen raar doen :)
bij iemand anders kreeg hij in vista ultimate in schijfbeheer "schijf 0 onleesbaar"
in windows XP pro SP2 krijg hij blauw scherm.

bij mij kreeg hij in vista ultimate dezelfde fout " schijf 0 onleesbaar"

en bij windows XP pro SP2 blijft deze hangen bij de bootscreen.

is er een manier om bestanden te recoveren van deze waarschijnlijk doode HDD ?

heb ook een HD400LD(nice HDD) heb sinds gister ook probs. denk niet dat ik t zelfde prob. als jouw heb. mja, als ie dood is, zou k zeggen: zoek een printplaat die gelijk is aan die van de HD400LD en probeer de schijf dan op te starten. misschien helpt het.
(ben hier ook geen exper in maar tog:p, suc6 verder;))

F4RR3L

Het lijkt me meer een schijfprobleem. De FAT kan beschadigd wezen door een los contact van de stekker of stroomuitval en zelfs door verkeerde schrijfacties. Omdat de schijf wel wordt gedetecteerd zou ik op internet gaan zoeken naar Harddisk Recovery. Je vindt een aantal programma's die gegevens kunnen redden en soms schijven kunnen herstellen. Het slechte nieuws is: deze programma's zijn altijd evaluatie versies die slechts één bestand herstellen of de bestanden alleen maar aan jou laten zien als bewijs. Voor een volledig werkend programma moet je dan betalen. Je kunt dan wel meer te weten komen over welke opties je mogelijk nog hebt. Ik weet niet wat er op dit moment te vinden is maar ook daarvoor geldt dat je advies kunt vragen.

ok, bedankt houd ik voor de volgende keer dat het zich voordoet in me achterhoofd, maar is nu niet meer nodig probleem is al opgelost. een simpele CHKDSK en het opnieuw instellen van de windows BOOTCFG was genoeg. :):)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan