Samsung 710t tft monitor met stoorlijntjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

gringo

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2002
Ik ben sinds kort in het bezit van een Samsung 710T tft monitor,nou zie ik hele fijne diagonale lijntjes (soort gaaswerk?) over het hele beeld maar tis meer als je je ogen snel heen en weer beweegt of een venster,diagonaal,versleept.Maar ook bij bewegende beelden zie ik het.
Dit is mn tweede scherm,wegens dooie pixel,maar het andere scherm had dit ook.
Had van iemand anders ook al gehoord dat die die lijntjes zag.
Maakt niet uit of het via D-sub of DVI is aangesloten.Ik heb windows xp pro en een Gforce 4Ti 4200,128 mb videokaart.

Dus mijn vraag wat betekenen die lijntjes,is dat normaal voor een tft scherm?

Beste Gringo,

naar mijn weten is dat niet normaal.
Ik beschik zelf ook over een TFT scherm en heb daar geen last van.
Het kan zijn dat er iets mis is met je grafische kaart. Beschik je toevallig nog over een ander monitor, bijvoorbeelde een CRT schermpje? Sluit die eens aan, als het andere scherm er last van heeft, dan ligt het aan je grafische kaart. En anders toch aan je TFT scherm. En mijn advies is om dan gewoon terug te gaan naar je leverancier van het betreffende TFT scherm.

Oeps! Iets vergeten.

Het kan ook aan de kabel liggen, probeer eventueel een ander kabel.

Geplaatst door Ruben1981
Beste Gringo,

naar mijn weten is dat niet normaal.
Ik beschik zelf ook over een TFT scherm en heb daar geen last van.
Het kan zijn dat er iets mis is met je grafische kaart. Beschik je toevallig nog over een ander monitor, bijvoorbeelde een CRT schermpje? Sluit die eens aan, als het andere scherm er last van heeft, dan ligt het aan je grafische kaart. En anders toch aan je TFT scherm. En mijn advies is om dan gewoon terug te gaan naar je leverancier van het betreffende TFT scherm.

Oeps! Iets vergeten.

Het kan ook aan de kabel liggen, probeer eventueel een ander kabel.

Mijn crt heeft er geen last van en ik had al een goeie dikke ontstoorde kabel gekocht maar ook de meegeleverde uitgetest,en had ook al op vga geprobeerd en daar zag ik het ook.Heb in de winkel ook nog naar een ander model van samsung gekeken de 172x en ook daar zag ik het.En op een ander forum hebben sommige dit ook al gezien.
Dus denk dat het bij dit type schermen blijkbaar voorkomt,vraag me alleen af wat het is,had samsung al gemaild kijken wat die zeggen.
Heb er dus nu zelf 2 gezien en ook nog de 172x en van anderen gehoord dat die het ook zien,dus denk niet dat die kapot is want dan zouden ze allemaal kapot zijn.

Edit:ga deze toch maar weer omruilen,kan de nieuwe maandag al ophalen,kijken of het dan nog zichtbaar is.

2de Edit:Nieuwe 710T is beter,nu valt het niet meer zo op.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan