Opgelost samsung 990 evo plus 4tb wordt niet herkend door windows

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

stoffel5

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2021
Hallo,
als ik mijn externe samsung 990 evo plus in behuizing aansluit op mijn laptop gebeurd er niks, in de behuizing brandt blauw licht dus werkt wel
ik zie deze ook niet in schijfbeheer
ik heb al de samsung nvme driver proberen installeren maar ook negatief.

🤔 Een nieuwe SSD-schijf verschijnt vaak niet omdat hij nog niet Geïnitialiseerd of Geformatteerd is

Hij zou wel in schijfbeheer te zien moeten zijn, ook als het een nieuwe drive is. Je zou dan zelfs een popup in schijfbeheer moeten krijgen van de nieuwe drive.

Maar als hij niet in schijfbeheer zichtbaar is, kan het meerdere dingen zijn:
1. SSD zit niet goed in de behuizing.
2. SSD is defect.
3. De behuizing is niet compatible met de SSD.
4. De behuizing werkt niet goed met jouw Windows.
5. Je usb levert niet voldoende vermogen voor de behuizing/SSD.

Welke usb behuizing gebruik je precies? Merk en type. of een linkje waar je hem besteld hebt.

Ik heb deze via een andere laptop kunnen initialieseren en formatteren, morgen kijk ik of deze nu herkend wordt door ander toestel.

is ook gelukt op de laptop waar het niet ging, hoe komt dat 4 tb slechts 3.6tb geformateerd is

Dat komt door twee dingen. 1 Het formatteren kost ruimte. 2 Hardwaremakers hebben een andere definitie van gigabytes/terabytes, dan windows gebruikt.

Met andere woorden, dat is volledig normaal.

Samsung zegt het ook:

4,000GB (1GB=1 Billion byte by IDEMA) * Actual usable capacity may be less (due to formatting, partitioning, operating system, applications or otherwise)

Onder General specifications

Terug
Bovenaan Onderaan