samsung acer aansluiten op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Veuger

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Ik probeer een samsung ace GTS 5830i aan te sluiten op mijn pc maar op een of andere manier lukt dat niet, op een instructiefilm via you tube word aangegeven om via instellingen USB verbinding aan te klikken, maar dat staat niet in het bewuste scherm.
Hoe kan ik e.e.a. instellen om wel bestanden over te zetten?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Om je telefoon aan te sluiten op je pc heb je stuurprogramma's nodig, zodat Windows de telefoon daadwerkelijk herkent.
Je kunt het best KIES downloaden, dat is een programma om je telefoon mee te beheren, en kun je bestanden overzetten ed.

Die kun je HIER downloaden.

Succes!!

Volgens mij wordt het e.e.a. op de pagina's 86 t/m 88 van de handleiding glas en glashelder beschreven. Daar wordt idd. ook beschreven dat je Kies nodig hebt.

Klik

Laatst bewerkt:
Soms wil het ook wel eens helpen om een andere usb poort te gebruiken mochten bovenstaande tips niet werken.

Een benodigd stuurprogramma is wel afhankelijk van de android versie op je tele en je windows versie, over het algemeen ben je met samsung kies altijd safe.

Ik ben helaas wat minder positief over de Samsung software en daar hoort Kies ook bij.
Thuis hebben we de laatste jaren de nodige apparatuur van Samsung gehad (en nog steeds) en wat mij bij alle devices opviel was dat de software het altijd nét niet was. Altijd maar weer bugjes, zo nu en dan vastlopertjes en ongewenst gedrag van de software.
Drie voorbeelden : toen ik mijn inmiddels 3 jaar oude flatscreen kocht, kon je met de software van Samsung via je pc media weergeven op je TV. Dat lukte idd. best wel vaak, maar 1 op de 3 a 4 keren ook weer niet. Het hielp geen tierelier om alles opnieuw in te stellen of de software opnieuw te installeren, de software was gewoon niet 'stabiel'. Toen maar simpelweg een hdmi kabeltje tussen TV en computer aangesloten, de VLC gedownload en geïnstalleerd en sindsdien probleemloos media bekijken vanaf de computer op de TV.

Hetzelfde verhaal voor de Kies software voor het telefoontoestelletje annex tablet van mijn vrouw. Het werkte best wel vaak, maar ook vaak niet ; hangend Kies en / of delen van het backup proces die niet wilde lukken.

Als klap op de vuurpijl de SSD software voor 2 in mijn laptop zittende Samsung 840 pro schijven. Dit keer geen klaagzang over de software van Samsung in samenhang met de werking van de beide SSD's (dat draaide wel soepeltjes) maar tot mijn afgrijzen bleek opeens mijn configuratiescherm (van Windows) nagenoeg 'leeg' te zijn. Het merendeel van de daar thuishorende icoontjes was fietsen. Ik ontdekte na een week zoeken en vloeken dat de SSD software van Samsung daaraan schuldig was, want toen ik die software verwijderde, was mijn configuratiescherm ook weer normaal.

Deze dingetjes hebben bij mij de overtuiging gebracht dat de software ontwikkelaars van Samsung op zich wel aardig hun best doen, maar dat zij nimmer een 100% score halen v.w.b. een bugloos en volledig Windows compatible draaiende software. Het was naar mijn smaak nét té vaak nét niet.

Samengevat : Samsung maakt naar mijn mening best wel goede en betrouwbare hardware (ik ben er iig zeer tevreden over) maar op het gebied van de software en dan in het bijzonder de software die het mogelijk moet maken een device met andere devices te laten communiceren, mogen (moeten) ze m.i. nog wel een paar stapjes zetten.

Dan terug ontopic : B. Veuger :

door al mijn ervaringen met de Kies software van Samsung heb ik ook ontdekt dat wanneer je een beetje logisch nadenkt, je die software eigenlijk helemaal niet nodig hebt. Hang het ding gewoon middels usb aan de computer en benader het ding gewoon via de verkenner zoals je dat ook met een externe hdd of een usb stick zou doen.
Kopieer simpelweg de database van je contactpersonen, foto's etc. etc. naar een extern medium en indien nodig kun je dit later weer gewoon terug kopieren naar het device. Enige is dat je wel even de 'paden' in de gaten moet houden en ja, de Kies software ziet er gelikt uit, iig veel gelikter dan via de verkenner mapjes en bestanden op een extern medium opslaan.

Laatst bewerkt:
Hoi hoi

ALS jij wil jouw mobiel op PC aansluiten je moet gewoon als eerst in mobieltje instellingen bij connecties USB instellingen nakijken, als je dus dat daar vinden lukt
zal je zien dat je aanvinken moet een vraag welke luid ongv. zo: =>: ''Vragen alvorens USB-dataverbinding te gebruiken'' ..

MAAR als jij wil jouw mobieltje beheren regelmatig updaten ( via PC dus ! ) en instellingen met PC te synchroniseren, in dit geval je moet wel PC Suite voor je type mobiel in je PC instelleren
natuurlijk data kabel die moet je altijd hebben, en via deze kabel en PC-Suite voor je mobiel kan je dan alle kanten op en jouw mobiel kan je dan via PC updaten alles beheren bestanden overzetten of bijzetten enz..enz..

PC-Suite voor je mobiel kan je dus HIER downloaden ( dit is altijd gratis ! ) ...

Laatst bewerkt:
Het is gelukt met de overdracht van bestanden, ik heb ze op de cd card gezet.

Even voor mijn nieuwsgierigheid : met Kies of simpel via de Windows verkenner?

Heb probleem met de Samsung verbinding? Zorg ervoor dat u aansluit USB en met succes te installeren rijden. Als u nodig hebt om bestanden te kopiëren naar de computer, kunt u Samsung Kies of Android Mobile Manager.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan