Samsung B7610 - taal in het Duits i.p.v. in het Nederlands

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lexie

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Ik heb vandaag een Samsung B7610 Qwerty ontvangen die ik gekocht het bij GSMwijzer.nl.
Het bevreemde me dat toen ik het toestal aandeed de taal in het Duits is.
Is er een mogelijk om de taal om te zetten in het Nederlands? Ik kan het niet vinden in ieder geval.
Of doe ik er misschien wijsheid aan het toestel terug te sturen en om een Nederlands exemplaar te vragen?
Is dit iemand anders wel eens overkomen?

Als het goed is heb je ook de cd erbij waarop Windows staat.
welke Windows versie heb je 5 of 6

Er zit een cdrom bij van Samsung. Hierop staat: Getting started disc for GT-B7610 with Windows Mobile software. Kan het op de cdrom niet vinden.
Het is versie 6. Ik weet alleen niet of het 6.1 of 6.5 is. Ook dat kan ik niet vinden op de mobiel. :o

je kunt 2 dingen doen.
bellen mailen met gsm
of de cd gebruiken en kijken of er Nederlandse software aanwezig is op de cdrom.

Ik heb GSM al een mail gestuurd, maar het is weekend. Zal wel pas van de week antwoord krijgen verwacht ik. Baal er een beetje van. Nieuwe telefoon en kan er niets mee doen, dus hoopte een andere oplossing te vinden door zelf te laat op Nederlands te krijgen.
Ik ga nog eens verder zoeken op de cdrom of ik iets kan vinden.

op die cd staat toch je complete Windows om opnieuw op je telefoon te installeren.
ik zou dat proberen.

Helaas, maar er is geen complete Windows op die cd te vinden.
Staan alleen andere dingen op.

staat er op de site van samsung geen update gereed.
Misschien kun je daar op het forum ook eens vragen.

Ik heb toch echt de windows mobile cd erbij gekregen.
is wel versie vijf maar toch.
en deze heb ik net in mijn cd gedaan en daar kan ik echt kiezen welke taal ik wil gebruiken.

Op de cd kan ik Nederlands kiezen. Daarna krijg ik diverse opties waamee je naar diverse sites kan of de programma's New PC Studio, Active Sync en Windows Mobile Handleiding kan installeren. Windows Mobile zelf staat niet op de cd.

Op de site van Samsung staat een update, maar die werkt niet omdat mijn Windows versie op de telefoon niet Nederlands is.

Ik kan op de site van Samsung geen forum vinden. Heb je misschien de link voor me?

Dat forum ken ik wel. Daar heb ik gisteren als eerste mijn vraag gesteld, maar nog geen enkele reactie gehad.

Die site heb ik gisteren ook gevonden. Ben daar op aan het zoeken geweest, maar ook daar geen antwoord kunnen vinden.
Ik heb inmiddels GSMwijzer gemaild of ik een andere GSM kan krijgen.
Samsung heeft ook een actie voor deze telefoon en dan moet je het emeinummer ingeven. Deze werd niet herkent. Volgens mij komt dat doordat het een Duits toestel is en dan kan ik ook niet aan de actie deelnemen. Ik heb GSMwijzer gemaild dat ik een Nederlands toestel wil. Of omruilen of anders geld terug. Maandag maar even afwachten.

Ik ben zeer benieuwd naar de reactie en oplossing van gsmwijzer.

Ik ook. Hopelijk lossen ze het fatsoenlijk op. Ik laat het hier weten in ieder geval.

Het bleek een instelling te zijn, namelijk het volgende:
Ga naar: menu (middelste knop onderaan)
Kies instellingen (tandwiel)
Kies algemene instellingen
Kies Taal wijzigen
Kies de juiste taal
Kies Gereed
Scroll naar beneden en kies Andere taal kiezen
Klik op de grijze balk en geef de pincode 1234 in.
Kies Gereed.
De telefoon start opnieuw op.
Het proces duurt ongeveer 10 à 15 minuten.
De batterij van de telefoon moet vol zijn en de lader moet aangesloten zijn.
Tijdens het proces de telefoon niet uitzetten.

(De benamingen heb ik nu in het Nederlands gezet, maar die zijn dus afhankelijk op welke taal de telefoon staat.)

en dat was de uitleg die je kreeg.
Netjes.

Ik had eerst via de mail de handleiding gekregen met deze handelingen.
Alleen die was niet helemaal duidelijk, omdat daar de keuzes in het Portugees op stonden. Ik heb ze toen gebeld en toen hebben ze het stap voor stap met me doorgenomen.
Netjes opgelost dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan