Samsung CLP-600N - Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

amiek333

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
Onderstaande vraag lijkt op sommige andere vragen die gesteld zijn. Helaas heb ik alleen nog niet het voor mij verlossende antwoord gevonden....

Ik heb gister de Samsung CLP-600N aangeschaft.
De bijgeleverde software is niet compatibel met vista. Daarom heb ik via de site van samsung het printerstuurprogramma geïnstalleerd dat dat wel zou moeten doen en dus ook de systeemconfiguraties bijgewerkt. Hij lijkt alles te installeren, maar als ik een testpagina uit wil printen gebeurt er niks. Als ik via een ander programma probeer te printen, werkt het evenmin. Het lijkt dus of het printer stuurprogramma toch niet werkt.

Waar kan dat aan liggen?? Of beter gezegd: hoe kan ik dit oplossen???

Alvast veel dank!

Het is niet helemaal duidelijk welke drivers je hebt gedownload.
Als ik op de site kijk van Samsung staat daar netjes de Vista drivers bij, let wel op dat je de juiste versie neemt (32bits of 64 bits)

http://www.samsung.com/nl/support/p...&RSSI=/nl/module/ssi/right/rmenu_printers.sec

De software voor Vista kun je daar ook vinden
http://www.samsung.com/nl/support/p...&RSSI=/nl/module/ssi/right/rmenu_printers.sec

Als je dat al hebt gedaan dan het volgende even controleren

Start -> Instellingen > Printer
Dubbelklik op de printer
De printerque wordt nu geopend.

Kijk even of er al opdrachten instaan en of er een melding staat.

Kijk ook even of de printer niet softwarematig op Offline staat
Klik in de printerque in de menubalk op Printer en haal eventueel het vinkje weg bij Printer Offline gebruiken.

Dit wil nog wel eens gebeuren en dan houd hij alle opdracht vast totdat je dit weer daar uit zet.

hoera

Ik had de goede downloads gedaan. Dus jouw tips gevolgd. Printerinstellingen stond niet op offline, maar voor de zekerheid even vinkje aan en weer uitgezet. Ook geen documenten in wachtrij. Maar.... toen ik daarna via dat venster testpagina probeerde uit te draaien, lukte het ineens wel (na nog 1 soort van foutmelding). Geen idee hoe het kan, maar ik ben iig blij!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan