Samsung datakabel probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svenvanmunster

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
het gaat om de Samsung E730

Na het inpluggen van de kabel verschijnt netjes het bericht 'nieuwe hardware gevonden - SAMUNG Mobile USB Modem'.

Dan wil ik de drivers aan de hardware toewijzen (die ik hier gedownload heb, http://nl.samsungmobile.com/wcms/products/phones/phonedata/download/NL-SGH-E730.jsp), maar Windows weet de drivers niet te installeren. het bericht 'de hardware is niet geinstalleerd omdat de benodigde sovtware niet is gevonden' verschijnt.

Wat is het probleem? (De drivers staan netjes in system32) Zijn het misschien niet de juiste drivers?

Ik heb hier een link die het wel doet. Jouw link was voor mij niet te openen.

link

Misschien helpt het (ik heb je toestel niet...)

Tijs.

het was wel een andere bestandje (aan de getallen te zien een iets nieuwere driver) waar jou link naar toe gaat, maar het effect is helaas hetzelfde..

nog andere suggesties?

Wat heb je nu precies allemaal geïnstalleerd?
Er is een USB Kabel-driver ("USB Driver")
Er is ook een driver om je Samsung als modem te gebruiken. ("Internet Access")

Meest logische volgorde is:
Eerst USB Kabel-driver
Dan driver om je Samsung als modem te gebruiken.

Meld ook eventuele foutmeldingen etc. die je krijgt bij de installatie van deze drivers.

Tijs.

Laatst bewerkt:
USB Driver geinstalleerd, bij de installatie krijg ik wel een melding (zie bestand melding1).

'Internet Access' is geen driver, slechts een programma. Is dus neem ik aan niet van belang.

Dan bij het inpluggen van de telefoon verschijnen geen foutmeldingen, maar na het zoeken (melding2) verschijnt het bericht dat het apparaat niet kan worden geinstalleerd (melding3).

het probleem zal dus zitten in melding1?

Bijlagen

• melding1.jpg
    melding1.jpg
    41,7 KB · Weergaven: 59
  • melding2.jpg
    melding2.jpg
    15 KB · Weergaven: 60
  • melding3.jpg
    melding3.jpg
    33,5 KB · Weergaven: 59
USB Driver geinstalleerd, bij de installatie krijg ik wel een melding (zie bestand melding1).
[...]
het probleem zal dus zitten in melding1?

Je moet bij die melding van bijlage1 kiezen voor "Toch doorgaan" anders wordt de driver niet geïnstalleerd.

Hopelijk zijn dan de problemen voorbij.

Tijs.

Dan heb ik geen tips meer voor je. Bel Samsung voor meer hulp/informatie:

0900-2020088

Of stel je vraag via e-mail: http://www.samsung.com/nl/support/index.asp#, klik op Stel vragen per e-Mail (linkerkant van de pagina, bijna onderaan).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Al een paar weken terug dat ik hier met m'n Usb probleem zat. Nu is het helaas nog steeds niet opgelost, heb nog geprobeerd de telefoon te installeren met andere drivers en heb nu ook een ander programma van Samsung zelf gebruikt om verbinding te maken met de computer maar tevergeefs. De melding 'telefoon niet ondersteund' wordt door de Connection Wizard weergeven (zie screenshot) en een update levert niks op.

Heeft iemand nog een gouden tip voor me of weet je hoe ik toch de bestanden van m'n pc af kan krijgen? Want dit is toch best frustrerend! Hoop op jullie hulp!

Bijlagen

• samsung connection wizard.JPG
    samsung connection wizard.JPG
    31,3 KB · Weergaven: 55
Heb je je (aangesloten) telefoon al een keer verwijderd uit apparaatbeheer?
Vervolgens de installatie opnieuw uitvoeren.

Nou, zit nu op een andere pc dan in de eerdere posts. Zelfs een complete schone Windows XP.. maar zal het nogmaals proberen! Moment..

Edit: Nope, geen effect.. zowel het programma als Windows kan de telefoon nog steeds niet installeren.

Laatst bewerkt:
drivers

hallo ik heb een vraagje
ik ben aan zoeken naar drivers voor mijn usb datakabel samsung sgh-e330
en die kan ik nergens vinden heeft iemand ze nog ergens liggen wil ik het graag horen
alvast bedankt hier voor jo van uden

Nou, zit nu op een andere pc dan in de eerdere posts. Zelfs een complete schone Windows XP.. maar zal het nogmaals proberen! Moment..

Edit: Nope, geen effect.. zowel het programma als Windows kan de telefoon nog steeds niet installeren.

Tijdens installatie en gebruik al eens de virusscanner en firewall uitgezet? Vaak is het de firewall die dingen tegenhoudt.

hallo ik heb een vraagje
ik ben aan zoeken naar drivers voor mijn usb datakabel samsung sgh-e330
en die kan ik nergens vinden heeft iemand ze nog ergens liggen wil ik het graag horen
alvast bedankt hier voor jo van uden

Kijk hier voor handleidingen en software. Een driver staat er niet direct, maar kijk eerst in de manual of je die (bij gebruik van de software) wel nodig hebt.

Succes,

Tijs.

samsung sgh-e330

hoi ik heb het progr er op gedaan en hij kan geen verbinding maken met de computer, nu heb ik gekeken bij computerbeheer daar staat een vraagteken bij usb ik heb de firewall van xp uit gezet maar nog steeds niets jullie weten niet waar ik de drivers kan vinden.

Die PC Link software lijkt mij een 'driver'.

Als dat niet werkt, geef ons anders het volgende:
Dubbelklik op het ding met het vraagteken/uitroepteken ervoor in Apparaatbeheer, en klik het tabblad Details.
Geef ons de VEN_xxxx en DEV_xxx (en evt. ook de SUBSYS_XXX) codes.
We zouden op basis daarvan wellicht iets kunnen vinden.

Succes,

Tijs.

Die PC Link software lijkt mij een 'driver'.

Als dat niet werkt, geef ons anders het volgende:
Dubbelklik op het ding met het vraagteken/uitroepteken ervoor in Apparaatbeheer, en klik het tabblad Details.
Geef ons de VEN_xxxx en DEV_xxx (en evt. ook de SUBSYS_XXX) codes.
We zouden op basis daarvan wellicht iets kunnen vinden.

Succes,

Tijs.

Al gemerkt dat hier 2 mensen met een probleem op een 'vraag' zitten. Misschien een beetje verwarrend. Is deze vraag dus nu voor mij of voor 'javanuden'?

samsung sgh-e330

ik hoop dat je hier iets aan hebt
usb\vid_067b&pid_2303\5&20925ebd&0&1
alvast bedankt jo van uden

Kijk eens hier voor de kabeldriver van de samsung E330.

Hopelijk werkt het.

Tijs.

Kijk eens hier voor een driver voor de E730 datakabel.

Hopelijk werkt die wel. Eerst de oude (driver-)software ervoor verwijderen voordat je de nieuwe installeert.

Oh ja... normaal gesproken moet de kabel pas in je computer gestoken worden NADAT je de driver software installeerd hebt. Dat geldt ook voor de gebruiker van de E330.

We horen wel of het gewerkt/geholpen heeft.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan