Samsung Digimax & sd-card

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edith1

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Hallo allemaal,
Ik heb een probleempje, In Augustus heb ik mijn neefje voor zijn examen een digitale camera gegeven. Daarbij voor hem natuurlijk ook een sd card gekocht. Maar hij heeft van dit alles nog niet echt kunnen genieten.

Het gaat om het volgende:
Wanneer er foto's worden genomen met de card in de camera dan schrijft hij zoals het hoort de foto's weg op de card, de foto's die op de card staan zijn, dan ook allemaal via het camera display'tje te zien. Tot hier alles goed.
Maar de sd card kan niet worden gelezen door de cardreader en pc.

De map opent automatisch, vervolgens klik ik DCIM aan, dan krijg ik de mededeling " Plaats een schijf of ander geschikt medium in N", en vervolgens "N:\DCIMis niet toegangelijk De parameters zijn onjuist." Hetzelfde gebeurd als ik via deze computer de verwisselbare schijf open
De foto's die in het interne geheugen van de camera staan worden wel gezien door de pc. en kunnen ook worden op schijf worden gebrand etc.

Ik heb de card na aankoop voor hem geformateerd in de camera zelf. We dachten eerst dat het aan zijn sd card lag maar hij heeft nu al zijn 3de nieuwe kaart

Hij doet het op mijn pc en mijn cardreader niet en ook niet op de zijne.
Ook de camera met de card erin rechtstreeks op de pc geeft geen enkel resultaat.

De cardreaders zijn goed, die hebben we getest met het geheugenkaartje uit mijn eigen camera.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen. Ik heb de camera teruggebracht naar de winkel, daar hebben ze hem ter reparatie ingenomen. Dit heeft in totaal 6 weken geduurd voor hij terug kwam. Op de reparatiebon staat "electronica hersteld en getest" Nou bij terugkomst van de camera bleek het probleem dus helemaal niet te zijn opgelost.
Voor ik hem weer naar de winkel terugbreng en mijn neefje hem weer 6 weken kwijt is wil ik weten of jullie misschien weten wat er aan de hand is.

Het gaat hier om een Samsung Digimax 202. Met SD-Card
Zowel de pc van mij als die van mijn draait met neefje XP Home
De driver van de camera staat op beide pc's geinstalleerd ( ook via het proramma digimaxviewer, lukt het niet)

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven.

Groetjes Edith

Als op beide computers de camera en/of losse kaart niet herkend wordt dan is het toch echt een camera fout.
De leverancier zou jou dan gewoon een nieuwe moeten geven en jou niet zes weken laten wachten.
Eventjes van je afbijten in de winkel. Liefst met iets harde stem in een volle zaak.
Ik weet dat het niet netjes is maar om iemand aan het lijntje te houden is ook niet netjes, vooral omdat je nog volledig in de garantie periode zit.

Dank je wel voor je reactie!

Ik ben het met je eens, dit is geen probleem wat later is ontstaan het was er gelijk al

Groetjes Edith

Hallo allemaal,

Mijn probleem is er nog steeds Mijn broer is met mijn neefje naar de winkel terug gegaan, daar hebben ze het kaartje en de camera getest en gezegd dat er niets mee aan de hand iis, ze hebben zelfs een foto uitgeprint.
Doordat ik in de tussentijd ernstig ziek ben geworden heb ik hier verder niets van mee gekregen en weet dus niet of ze een foto hebben uitgeprint vanuit het interne geheugen of vanaf het kaartje. Maar nog altijd zijn de foto's via de pc's niet te zien of ergens anders heen te kopieren.
ik heb een printscreen gemaakt. volgens mij zijn er op een of andere manier foute bestandjes op het kaartje gekomen. deze zijn echter via de pc niet te verwijderen en ook de foto's niet.

Ik hoop dat jullie me d.m.v van de printscreen verder kunnen helpen

Groetjes Edith

Bijlagen

• screenshot002.jpg
    screenshot002.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 43
IK heb inmiddels vernomen dat er in de winkel een foto is gemaakt en via het sd kaartje de foto is uitgeprint.
Ik weet dus niet wat ik fout doe, met andere camera's heb ik helemaal geen problemen.

Ik heb geprobeerd een foto in Adobe Photoshop te openen. en daar krijg ik dit bericht (zie bijlage)

Bijlagen

• screenshot003.jpg
    screenshot003.jpg
    65,1 KB · Weergaven: 40
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan