samsung dvd brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

koning85

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2004
Ik heb een Samsung DVD brander (SH-W08A)

Nadat ik laatst mijn computer opnieuw had geinstalleerd herkend hij mijn dvd brander niet meer. Mijn copmuter herkend hem niet meer als vast brandstation. Als ik op DEZE COMPUTER klik zie ik hem ook niet staan. Het rare is echter dat ik heb wel gewoon kan vinden bij apparaatbeheer, dat het apparaat correct werkt en dat het stuurprogramma volledig is bijgewerkt. Firmware updaten vanaf het internet heb ik ook al geprobeerd maar lukt ook niet.

Weet er iemand raad met dit probleem?

Zie je de dvd brander ook niet in je verkenner? En zie je hem wel in nero?

CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?
Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Vaak helpt het (met dank aan Lucky Fred),

BANDIT123 zei:
CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?
Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Vaak helpt het (met dank aan Lucky Fred),

bedankt voor de reacties.
helaas werkt bovenstaande truc ook niet.
het rare is echter dat hij mijn DVD brander wel in NERO herkend, maar dat ik hem nog steeds niet zie bij deze computer en als ik er een dvd mee laad doet hij het ook nog steeds niet.

als ik windows afsluit krijg ik ook de volgende foutmelding:

het station is niet gereed voor gebruik; het is misschien inet gesloten. controleer of er een schijf in station A: is geplaatst en of het station is gesloten. BRANDEN DOET HIJ OVERIGENS WEL GEWOON.

Als ik een compje heb met dit probleem deinstaller ik de ata/atapi drivers waar de drive aanhangt en reboot, nu zullen ze opnieuw geinstalleerd worden en moet er weer gereboot worden, misschien wil dit bij jou ook werken.

Lange Pier zei:
Als ik een compje heb met dit probleem deinstaller ik de ata/atapi drivers waar de drive aanhangt en reboot, nu zullen ze opnieuw geinstalleerd worden en moet er weer gereboot worden, misschien wil dit bij jou ook werken.

hoe doe ik dit?

In apparaatbeheer, in configuratiescherm/systeem/hardware/apparaatbeheer/ide ata/atapi controllers/primaire en secundaire ide kanaal/channel deinstalleren met de rechtermuisknop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan