Samsung DVD-RW

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjatto

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
ik was reeds in het bezit van recorder dvd-r119.Om mijn 89jarige schoonvader het leven wat aangenamer te maken neem ik programmas op ,op een DVD-RW en kocht vfoor hem een speler Samsung FP580. Speler kan mijn opname NIET afspelen "baddisk"Heb al geprobeerd via Nero Recode maar ook mijn PC kan DVD-RW Niet lezen.Help mij aub!!:confused:

Hoe brand je die programma's dan? Wat heb je voor bronbestanden? Gewoon de standaard DVD bestanden met .ifo .bup en .vob?

Ik gebruik regelmatig DVD+RW, werkt als een trein.
Je moet gewoon branden als ware het een "gewone" DVD-R (zo u wilt DVD+R) schijf. Kies in Nero voor een nieuwe compilatie, kies DVD-video en sleep alle bestanden in de VIDEO map. Nu gewoon branden, als ware het een normale schijf. Nero komt dan vanzelf met een melding over dat het een herschijfbare schijf is, en dat alle eventuele data daarop zal worden overschreven.

jaja, dat snap ik, maar hoe neem je die op dan? Waarmee? Met wat voor apparaat en/of programma? En wat voor extensies hebben die bestanden dan?

ik neem op met een DVD recorder : Samsung DVD-R119
ik heb een DVD speler : Samsung DVD-FP580
via mijn PC "eigenschappen" krijg ik : VR_MOVIE_VRO

VR_MOVIE_VRO is de naam van het volume, dus van de schijf zelf, niet van de bestanden.

Als je die DVD in je pc stopt, ga je naar explorer, klik op de DVD-drive, en kijk dan in het rechter deelscherm.
Daar zou je twee mappen moeten zien: VIDEO_TS en AUDIO_TS
Dubbelklik op VIDEO_TS, daain zouden de bestanden moeten zitten. Hoe heten die bestandjes? En dan bedoel ik de GEHELE naam, dus OOK (of eigenlijk vooral) de extentie, dus de 3 letters achter de punt. Klik desnoods met je rechtermuisknop op die bestandjes en vraag eigenschappen.

Als het goed is heb je drie typen bestanden:
bestandsnaam.vob
bestandsnaam.ifo
bestandsnaam.bup

DAT zijn de bestanden die je moet hebben.
Als je met Nero wilt branden, start je Nero, kies voor DVD >> Video DVD
Je krijgt nu de opmaak voor een nieuwe video DVD, je zal zien dat Nero zelf ook die VIDEO_TS en AUDIO_TS mapjes alsvast heeft aangemaakt. Die horen standaard op een video-DVD thuis, zonder die mapjes, ook al staat er niets in, werkt het niet.
Sleep nu alle bestandjes met bestandsnaam.vob, bestandsnaam.ifo, bestandsnaam.bup van je opgenomen tv-programma in de map VIDEO_TS, en branden maar....!

Laatst bewerkt:
samsung DVD_-RW

bedankt dat U mij wil helpen

dvd noemt : DVD_RTAV
geeft volgende bestanden VR_MANGR.bup 28kb
VR_MANGR.ifo 28kb
VR_MANGR.vro 4,2 GB

als ik in NERO burning ROM SE de bestanden .bup en .ifo wil slepen krijg ik volgende melding : "mogen zich niet bevinden in de VIDEO_TS directory

bij slepen van .vro bestand : "het bestand is groter dab 2GB en kan daadoor niet worden opgeslagen in een ISO-bestandsysteem.gebruik het UDF bestandsysteem voor het schrijven van zulke bgrote bestanden.Dit kan worden uitgevoerd door een ander type compilatie te selecteren."

heb rondgekeken in NERO maar kan daar geen anderUDF bestandsysteem vinden!!!

Een .vro bestand van 4GB? Ah… dáár zit het probleem dus…!

Die DVD recorder neemt programma’s op in DVD-RAM formaat.
Quote uit Wikipedia: DVD-RAM is de oudste beschrijfbare DVD-variant. De eerste DVD-drives die ook data konden schrijven waren eind jaren negentig dan ook meestal DVD-RAM drives. Door de opkomst van DVD-R, die gemakkelijker afspeelbaar waren in andere dvd spelers, verdween DVD-RAM naar de achtergrond. Met de opkomst van het gebruik van DVD-RAM in dvd-recorders lijkt het medium echter weer opnieuw aan populariteit te winnen. Daarnaast ondersteunen de nieuwste DVD-branders van merken zoals LG, Toshiba, TEAC, NEC, Pioneer en Samsung tegenwoordig vaak ook DVD-RAM, echter wel meestal zonder cartridge.
Op dit moment is in Nederland het gebruik van DVD-RAM in DVD-recorders om televisieprogramma's op te nemen het populairst, gevolgd door het gebruik van DVD-RAM als backup-medium voor computerdata.

Kortweg betekent dit dat de data dus in een ander formaat is weggeschreven, dan waarin je het nu wilt kopiëren en branden. Dat betekent niet dat het waardeloos is, maar je zal er eerst wat aan moeten knutselen, voordat je er wat mee moeten doen. (al is het de vraag of het al die moeite waard is… misschien moet je voor je vader gewoon ook een DVD-recorder kopen, of een DVD-speler die DVD-RAM ondersteund, dat is misschien wel een stuk gemakkelijker. Kost je dan een paar centen, maar goed…. het loont al snel de moeite denk ik)

Anyway… om wat met die DVD-RAM bestanden te kunnen, zal je ze moeten converteren. Meest handige methode is met het gratis programmaatje DVD-Shrink. Programmaatje werkt redelijk intuïtief, daar kom je wel uit. Zoek even in Google waar je het kan downloaden. Je moet de DVD-RAM openen in DVD-shrink, en nu met de knop [ re-author ] verbouwen naar een “normaal” DVD-R bestand. Met deze conversieslag krijg je alsnog de .ifo .bup en .vob bestanden die je nodig hebt. Sla die tijdelijk op in een map op je harde schijf, waarvandaan je ze alsnog kan branden naar een DVD±R(W).

Laatst bewerkt:
hallo ben een w.e weggeweest:cool:
heb geprobberd met DVD-shrink : gaf foutmelding "failed to open file "F:\Video_TS.IFO"

dan ben ik beginnen te googlen tot ik volgende ingaf "convert .VRO" en het eerste resultaat heb ik aangelogd (WWW.soft29.com/vro_converter) en heb gedownload (AVSVideo converter6)
na wat zoekwerk heb ik kunnen converteren (duurtijd 2u30),tijdens mijn nachtrust laten draaien! Mijn eerste werk deze morgen nieuwsgierig gaan kijken natuurlijk, met succes geconverteerd, dan positief gereageerd op de vraag : "burn DVD" en na 10'54'' was de DVD klaar. Rap rap naar mijn TV :thumb::thumb::thumb:
Kwaliteit is zeer goed . één nadeel alhoewel ik een "free download" gedaan heb krijg ik als melding bij opstarten "non-activated" met als resultaat op de DVD om de 5' een watermerk . Nu ik vind dit niet zo erg storend
maar toch : nu nog wat zoeken om legale software!!!!!:confused: ga eens tot bij Media Markt gaan ,eens rommelen in de solden

bedank voor de reakties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan