Samsung E250 voor derde maal kapot, kan ik ruilen of geld terugvragen, etc...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RHPJS

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Beste leden,

5 februari j.l. een Samsung E250 aangeschaft.
Voldoet aan mijn eisen (behalve MP3 Speler...) en verder een uitstekend toestel.

Bij de eerste reparatie resette de telefoon zich minstens één maal per dag. Vervolgens hetzelfde probleem en ook weer ter reparatie aangeboden.

Inmiddels, ruim 9 maanden verder, vertoont hij weer kuren.
Zo heeft de FM-Radio inmiddels vrijwel overal geen bereik meer, en als ik muziek luister kan ik niet aannemen met het indrukken van een knopje die aan mijn headset zit (tevens zit er ook een microfoontje).

Nou is mijn vraag:
Kan ik nou gewoon mijn telefoon wisselen of mijn geld terug vragen of iets anders?
Want ik heb niet zoveel zin in weer dat gezeur van 3 weken telefoon missen. En helemaal als ik nou na de garantieperiode van 1 jaar weer kuren gaat vertonen, hoe zit dat dan?

Iemand die dit wel eens heeft meegemaakt (vast wel)?
Ook iemand die misschien weet wat mijn rechten zijn (geld terug etc...)?

Bij voorbaat dank!

RHPJS.

Beste leden,

5 februari j.l. een Samsung E250 aangeschaft.
Voldoet aan mijn eisen (behalve MP3 Speler...) en verder een uitstekend toestel.

Bij de eerste reparatie resette de telefoon zich minstens één maal per dag. Vervolgens hetzelfde probleem en ook weer ter reparatie aangeboden.

Inmiddels, ruim 9 maanden verder, vertoont hij weer kuren.
Zo heeft de FM-Radio inmiddels vrijwel overal geen bereik meer, en als ik muziek luister kan ik niet aannemen met het indrukken van een knopje die aan mijn headset zit (tevens zit er ook een microfoontje).

Nou is mijn vraag:
Kan ik nou gewoon mijn telefoon wisselen of mijn geld terug vragen of iets anders?
Want ik heb niet zoveel zin in weer dat gezeur van 3 weken telefoon missen. En helemaal als ik nou na de garantieperiode van 1 jaar weer kuren gaat vertonen, hoe zit dat dan?

Iemand die dit wel eens heeft meegemaakt (vast wel)?
Ook iemand die misschien weet wat mijn rechten zijn (geld terug etc...)?

Bij voorbaat dank!

RHPJS.

Geld terug vragen natuurlijk

als ie kapot is gegaan door valen en zo heb je geen rechten om je geld terug te vragen:thumb:

Allereerst bedankt voor je reactie.

Sterker nog, zo'n medewerker heeft hem laten vallen nadat hij na de tweede reparatie is teruggestuurd.

PS: Heb je zelf ervaring?
Want ik kan wel geld terug vragen, maar als ze dan nee zeggen...
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar je kan begrijpen dat ik flink pissig ben.
Heb net ook gelezen dat er maar zes maanden garantie zit op asseccoires, zoals batterij en headset.
Het probleem ligt hem waarschijnlijk bij de headset aangezien daar de radio-antenne en het 'knop-drukken-probleem' zich bevindt.

Laatst bewerkt:
Sterker nog, zo'n medewerker heeft hem laten vallen nadat hij na de tweede reparatie is teruggestuurd.

PS: Heb je zelf ervaring?
Want ik kan wel geld terug vragen, maar als ze dan nee zeggen...
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar je kan begrijpen dat ik flink pissig ben.
Als ze nee zeggen dat ze hem moeten repereren
en als je zegt dat een medewerker hem heeft laten vallen gelofen ze je (meestal) niet tenzie de medewerker het zelf toegeefd

Op een andere website las ik iets over een Europees consumentenrecht. Dit houdt in dat de verkoper 2 keer mag repareren. Als er daarna weer iets kapot is, heeft de verkoper zich niet aan het 'contract' gehouden en mag je geld terugvragen.
Helaas stond er ook bij dat het weer niet in Nederland geldt.

Meer leden die ervaring hebben of hun kennis willen delen?

Ben inmiddels geweest.
De manager van die vestiging zegt dat hij onder geen beding geld terug (kan) geeft/geven: "Dat ligt bij Samsung".

Nou wordt hij voor de derde keer opgestuurd. Ik krijg hooguit een korting bij mijn volgende aankoop wat betreft die winkel.

Dan heeft die manager het goed mis.

ik kwam van de week het volgende over de playstation 3 tegen, maar gezien een telefoon ook behoorlijke waarde heeft, zal het daarvoor ook op gaan. Zo'n apparaat heeft een te verwachte levensduur;

http://www.trosradar.nl/index.php?id=332&no_cache=1&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=30

Dit is gewoon wettelijk geregeld in Nederland. Misschien even een mailtje aan Tros radar sturen of het klopt voor jou situatie?

Ben inmiddels geweest.
De manager van die vestiging zegt dat hij onder geen beding geld terug (kan) geeft/geven: "Dat ligt bij Samsung".

Nou wordt hij voor de derde keer opgestuurd. Ik krijg hooguit een korting bij mijn volgende aankoop wat betreft die winkel.

Dat ligt niet bij samsung maar bij de winkel. De verkoop overeenkomst is met hun gemaakt en niet met samsung dus volgens het consumenten recht is het hun probleem.
En als jij kan aantonen dat het jou een onredelijke last met zich mee brengt om niet bereikbaar te zijn zijn ze verplicht tot een leentoestel of het ontbinden van het contract waarbij je je geld terugkrijgt en hij zijn product...

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_ad...ratuur/Garantie/Basisinformatie/Leenexemplaar

Laatst bewerkt:
Ik begrijp jullie niet goed?
Ik kan er dus wel degelijk iets tegen doen?

Trouwens, is het niet dat zo dat de producent recht het recht heeft om het toestel 3 maal te repareren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan