Samsung ext Hardeschijf Model: HD 155UI 1,5 TB

Status
Niet open voor verdere reacties.

wijnand3084

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2012
Berichten
2
Hallo,

sinds gisteren werkt mijn externe hardeschijf niet meer, voor het eten nog gebruikt, tijdens eten laptop dicht gedaan, daarna starte mijn hardeschijf niet meer op.

Het vreemde is dat zelfs bij het inpluggen van de voedingsadapter geen led lichtjes meer gaan branden. Ook is er geen kort geluid te horen
(meestal hoor je dit al hij net opstart)

de laptop heeft geen foutmeldingen weergegeven , ook is de hardeschijf niet gevallen of op andere wijze beschadigd.

ik heb zelf andere adapters geprobeerd met het zelfde aantal volts en ampere. helaas ,,hij doet helemaal niet.

Weet iemand wat hier de oorzaak van is en wat ik er tegen kan doen.
wil de printplaten nog x doormeten. ook hierop is niets vreemds waar te nemen


met vr gr,

Wijnand
 
Een externe harde schijf is niet veel meer dan een gewonde harddisk in een doosje met een draadje. Je kunt natuurlijk die harddisk uit zijn behuizing halen en rechtstreeks op een computer aansluiten of in een andere behuizing stoppen.
 
externe hardeschijf

dit klopt helemaal. wel moeten er dan nog een paar stappen worden genomen. Om de externe hardeschijf te voorzien van stroom zit er een klein printplaatje op gemonteerd, deze moet worden verwijderd voordat je het op een gewone pc kan monteren. ook kan de connector. verschillen..dus dat is nog even uitzoeken. Om hem in een andere behuizing te stoppen heeft bij mij geen zin. mijn overige hardeschijfen hebben andere usb poorten.

bedankt voor je reactie

Wijnand
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan