Samsung galaxy ace "bricked?"

Status
Niet open voor verdere reacties.

evilcookie1

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2011
Goedeavond,

Ik heb een probleem met mijn Samsung galaxy ace. Ik heb hem geupdate vanaf een sdcard en dit was gelukt stond er en toen starte ik mijn telefoon opnieuw op en nu komt hij niet verder dan het Samsung scherm. Ik heb op internet gezocht en een aantal dingen geprobeerd maar het is niet gelukt.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, hoe ik weer een oudere versie of iets erop kan zetten. Want nu kan ik mijn telefoon niet meer opstarte en gebruiken. De garantie is ook al verlopen volgens mij.

Als je iets hierover weet help mij a.u.b.

Bij voorbaat dank.

Marco

Wat voor "update" was het?
Was het een originele update of een android mod?
Is je telefoon "geroot"?

het was de Ice cream sandwitch firmware voor dat galaxy ace. dit was geen originele update. Ik heb hem gedownload en via een sd card proberen te instaleren.

Geroot?: weet ik niet volgens mij niet ik weet niet wat je hier mee bedoelt.

Hard reset heb ik al een aantal keer geprobeerd werkt ook niet. Misschien moet ik een stock firmware downloaden van samfirmware ofso en die is proberen te instaleren vanaf sdcard? miscchien werkt dit. ik zal dit anders een proberen vanmiddag als ik thuis ben. Misschien weet jij hier meer over?

B.v.d.

Marco

om een niet originele firmware (mod) te instaleren op een android telefoon/tablet moet deze eerst "geroot" zijn,dit is om andere firmwares er op te krijgen en ook goed te kunnen draaien.....

wat jij heb gedaan is een firmware flash die wel gelukt is maar niet wil starten omdat daar geen toegang voor word gegeven....

je kan proberen hem alsnog te rooten maar daarvoor moet "USB fout opsporing" aanstaan in je instellingen
http://www.androidlevel.be/samsung-galaxy-ace/141-[howto]-rooten-en-unrooten-samsung-galaxy-ace.html

probeer eerst maar eens te booten in recovery mode:

houd de home button ingedrukt en druk daarna op de power button(houd deze ook ingedrukt) dan kom je in de recovery modus

kies voor "wipe data" en ""wipe cache"

dan re booten en kijken wat hij dan doet......

nog een tweede probeersel als de eerste echt niets veranderd aan de situatie

1: "haal de battery eruit
2: verbind de telefoon met de usb datakabel aan de pc
3: houd tegelijkertijd deze drie knoppen ingedrukt: vol- ,menu ,power
4: terwijl je de drie knoppen ingedrukt houd de battery terugplaatsen

klinkt lastig en dat is het ook!
als het gelukt is knoppen loslaten en power on

De eerste oplossing die je beschrijft heb ik al een aantal keer gedaan, ik krijg wel steeds dat het voltooid is maar het blijft hetzelfde als ik op wil starten.

De tweede oplossing met de batterij heb ik ook geprobeerd nu staat er Emergency Dload mode (ARM9 mode) op mijn scherm met wat witte ## er omheen.
Is dit goed? en wat moet ik nu doen?

Ik heb trouwens de telefoon nu bijna een jaar dus misschien heb ik nog garantie. Maar is deze nu vervallen hierdoor of is deze nog intact? en als ik mijn telefoon nu root laad hij de firmware dan wel als ik hem opstart?

Ik zou hem ook wel weer origineel willen hebben als dat makkelijker is, zonder ice cream sandwitch erop. In uiterste geval kan ik ook anders mijn telefoon terug na de winkel brengen als de garantie nog niet is verlopen hiermee maar natuurlijk liever niet dan ben ik hem 3 weken kwijt.

als ik mijn telefoon nu root laad hij de firmware dan wel als ik hem opstart?
rooten gaat (meestal) alleen als "usb debugging" aangevinkt staat in de instellingen van android,deze staat standaard uitgeschakeld in instellingen...en daar kan je nu niet inkomen om deze aan te zetten.
maar je kan het allicht proberen misschien lukt het,veel erger kan het niet worden toch

ik heb nog wat rondgezocht op internet en het lijkt er op dat anders de enige oplossing om te unbricken is om er een JTAG module aan te verbinden
kijk hier voor een voorbeeld [video=youtube_share;dpEnEQ4Na1Y]http://youtu.be/dpEnEQ4Na1Y[/video]

of het onder garantie valt denk ik zelf niet,ze zullen hem wel kunnen repareren maar dan krijg je wel de rekening

Nouja in ieder geval bedankt voor je hulp, het wordt mij allemaal een beetje te moeilijk :P.

Dus heb ik hem maar terug gebracht naar de winkel, daar hebben ze hem nagekeken en ze zijden niks over verkeerde firmware. Ze hadden wel gezien dat de firmware vastliep in het geheugen en denkelijk was het het geheugen. Dus hopen dat dit onder de garantie valt :). in ieder geval bedankt voor de hulp en tijd.

Marco

heb oplossing

je moet de originele firmware hebben,
ik heb deze ook moet je een usb kabel en een computer hebben (ik gok dat je die hebt!!!! :d)
*KNIP*
ik vraag je om contact op te nemen met mij
je hebt hem namelijk verkeerd geflasht

Laatst bewerkt door een moderator:
Mail adres verwijderd. Helpen doen we via het forum en daarbij is er een mogelijkheid de email optie in het profiel aan te zetten.

ik zit ook al lang te zoeken naar de mogelijkheid om mijn samsung ace terug te zetten naar de orginele firmware, ook na het installeren van android 4

mimimimi HELPA

Help help!!
Hij start niet op en ik ie alleen die sterretjes en dan samsung HELE tijd opnieuw
ik heb gekeken naar de tip met homebutton en powerknop maar hij doet niks ik zet het alleen uit en weer aan dat andere snap ik niet.
en waarschijnlijk ben ik niet verzekerd! wat moet ik doen????

Welkom dropje123,

Je reageert in een oud topic wat niet is toegestaan, uiteraard kun je een nieuwe vraag openen met daarin duidelijk omschreven wat er allemaal mis is. Dit topic gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan