Samsung Galaxy I9000 driver voor pc internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Ik heb de Samsung Galaxy I9000, met Android 2.1
Deze heeft een optie "PC Internet", waarmee je via de USB, de laptop op internet kunt koppelen.

Helaas worden er geen drivers bijgeleverd en hij wordt door windows (XP en ook 7) alleen herkend als ik hem in normale opslagmodus zet.

Heeft iemand al eens succesvol de laptop gekoppeld?

Ik heb op internet gezocht, maar kan geen drivers vinden die ook goed werken.
Samsung KIES lijkt een leuke applicatie maar zit wat vaag in elkaar. Het is een bestand van bijna 150 MB, maar zodra je gaat installeren, begint hij verschillende zaken te downloaden en loopt dan vast met de melding dat het geen geldige win32 toepassing is.
(De versie komt rechtstreeks van Samsung)

iemand misschien nog een tip?

|Helaas installeert hij niet. Ondanks de grootte lijkt hij allerlei zaken te willen downloaden (outlookaddins etc...) na ongeveer 10 minuten niets doen, geeft hij de melding dotnetfx35_x86.exe is geen geldige Win32-toepassing, en breekt de installatie af.
Ik heb, voor de zekerheid, het bestand nogmaals van Samsung gedownload van de juiste telefoon, maar ik denk dat er iets mis mee is.
Ik zal eens de dotnet rechtstreeks bij MS downloaden en kijken wat hij dan doet...

Even getest en het lijkt er op dat de programmeurs van samsung (sorry voor de uitdrukking) een baggerprodukt leveren. :confused:

Kies installer lijkt zich nl niets van je systeem aan te trekken en lijkt gewoon te proberen via een vaste link, de dotnet 3.5 installer te downloaden, zonder te controleren of de link werkt en zelfs zonder ook maar te checken of dotnet al geinstalleerd is.

Ik heb de nieuwe dotnet 4.x rechtstreeks van MS gehaald en geinstalleerd, maar Kies probeert daar gewoon weer 3.5 overheen te gooien zonder dat je als gebruiker iets kunt doen om dat uit te schakelen.

Verder probeert hij allerlei outlook addons te downloaden en te installeren, ook zonder te kijken of je uberhaupt outlook hebt.

Al met al lijkt hij, als je de grootte van de setup meerekent, bijna 1 GB via internet te moeten halen. Persoonlijk vind ik dat wel erg veel...:confused:

Overigens blijft ook de fout over een ongeldige win32 toepassing terugkomen.

Jammer, want het toestel is fijn om mee te werken en ook Android werkt lekker

ik zou of effe langs een mobieltjes winkel gaan voor info. of effe een mailtje sturen naar samsung. allebei zou nog beter zijn

Ik heb inderdaad even een mail gestuurd en aangegeven dat deze versie probeert om een oude dotnet te installeren en gevraagd of zij een andere versie heben.

Na een paar uur zoeken op internet en op andere fora, ben ik tot de conclusie gekomen dat er enorm veel problemen zijn met KIES. Een hoop mensen adviseren zelfs om voorlopig de Galaxy maar links telaten liggen.
Er blijken nl zelfs áls het geinstalleerd is, veel problemen te zijn met werkend krijgen.
Volgens Samsung ondersteunt Kies geen 64 bit systemen, maar ook op windows XP lijkt het niet of half te werken.
Helaas lijk je Kies nodig te hebben voor firmwareupdates.
Jammer dus...

Om het verhaal (voor anderen die dit probleem hebben) even goed af te sluiten:

Samsung heeft vandaag een nieuwe versie van KIES online gezet, de 1.5.3.10093_31_1

Daarmee lijken de problemen (althans voor mij) opgelost. Installeren ging nu goed en ook verbinden met de Galaxy en zelfs via USB delen van mobiel internet, ging nu goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan