Samsung galaxy S zit constant op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
mijn samsung galaxy S is na 3 /4 uur al leeg. Het valt me op dat ik sindsdien ook constant dataverbinding heb (het iccontje 3G of H boven in beel met de pijltje is dan ook constant groen oranje aan het knipperen. Ik heb dit sinds het installeren van wordfeud. Deinstall werktte niet. Ik heb daarom een harde reset gedaan, probleem leek verholpen echter na een tijdje was het weer hetzelfde verhaal.

Via instellingen heb ik al mijn programma's die data verkeer gebruiken uitgezet, m.u.v whatsapp, maar het lijkt me niet dat whatsapp ervoor zorgt, want dat stond voorheen ook op mijn telefoon.

Iemand hier ervaringen mee? Of beter nog.... een oplossing voor?

dank!

Als je vanaf de bovenkant, 't balkje naar beneden 'slide' (die met de tijd/logo van wireless/3g), krijg je een menu voor je waar je Draadloos, 3G e.d. kan uitschakelen. Probeer het anders uit te zetten via Instellingen -> Netwerk verbindingen -> Data verbinding

dan werkt het inderdaad wel... maar als ik de datastand uitzet werkt whatsapp natuurlijk niet meer, en dat is nou juist niet de bedoeling

Tjah, dan zal je dus moeten kiezen tussen, uitschakelen en aanzetten zodra je even wil whatsappen, of aan laten staan en de batterij binnen no-time leeg hebben.

Ik weet overigens niet of Android de functie heeft, maar valt er niks in te stellen dat als je Whatsapp opent, dat er dan tijdelijk een 3G of wireless verbinding aan gaat?

Laatst bewerkt:
het irritante is dat het volgens mij niet aan whatsapp ligt, dit omdat voorheen alles prima ging en ik whatsapp kon gebruiken zonder dat tel snel leeg was. Ellende schijnt begonnen te zijn na installatie van wordfeud. Echter je zou toch zeggen dat na een harde reset het probleem zou zijn opgelost.

Sommige apps hebben een constante internet verbinding nodig. Je kunt gewoon weg de data verbindings stand uit zetten, zoals Probleempjes al zegt.
Wat ook veel batterij vraagt is WIFI, gps en de achtergrond programma's, probeer bij taakbeheer eens de achtergrondprogramma's bij RAM te wissen.

Misschien een task killer proberen. Misschien draait er nog wel wat op de achtergrond. Heb je Samsung mmm er misschien werkend op staan, dat was bij mij de boosdoener.

hoe kom ik aan zo'n task killer?

Nogmaals, ik denk niet dat het probleem whatsapp is, iedereen heeft whatsapp en niet zijn galaxy binnen 3 uur leeg. En ik heb whatsapp een half jaar zonder problemen gebruikt, alleen sinds die install van wordfeud is de ellende begonnen (lijkt me overigens ook sterk dat dit de veroorzaker is, want ben niet de enige die dat erop heeft/ had staan

Is je telefoon rooted?
Als dat zo is,kan je DroidWall installeren,dit is een firewall waarmee je je dataverkeer kan configureren door bepaalde apps internet access toe te staan of evt te weigeren....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan