samsung Galaxy S2 Gt-I9100G Probleem gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

musaneter1

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Besturingssysteem
Gebruik Windows 10 en 11.
Office versie
Microsoft Office Professional Plus 2021.
ik heb een samsung Galaxy S2 Gt-I9100G Ik heb er een probleem mee als ik mijn telefoon wil aanzetten met mijn eigen accu (die helemaal leeg is) dan gaat hij niet aan ook als de lader aangesloten is ook laad hij niet op met batterij van een vriend die s2 heeft en die half opgeladen is gaat hij wel aan (met lader eraan maar laad niet op zonder lader gaat vriend's batterij die er in zit niet aan) als hij dan opgestart is android 4.1.2 zegt hij dat hij aan het ontladen is en ook zegt hij als hij aan aan lader is als info de batterij is verwijderd omde 5seconden ik heb in een telefoon winkel een nieuwe s2 Batterij Laten proberen maar daarmee ging hij niet aan wel met vriends Accu

Als hij met vriend's accu aangaat gaat hij aan met een batterij logo en een geledriehoek ernaast aan (zonder oplader gaat hij niet aan maar laad niet op) en hij geeft de melding ontladen aan en info de batterij is verwijderd

ik heb een paar telefoon reparateur's gezegd wat er met mijn telefoon aan de hand was die zijden of de batterij is niet meer goed en aan vervanging toe dus dood is probeer iemand anders batterij is die een s2 heeft of bestel er een en kijk of die nu wel aangaat en oplaad als dit niet helpt dan is de usb conector/ dock conector stuk en dient te vervangen worden

de usb connector heb ik gekocht dus die heb ik

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het maken van mijn s2 gt-i9100G

Hallo

"de usb connector heb ik gekocht dus die heb ik "

Je hebt dus dit gekocht :

http://www.benl.ebay.be/itm/Genuine...K_Replacement_Parts_Tools&hash=item2a2147282f

Dient enkel gesoldeert te worden op het motherboard , na desolderen "defekte" connector.

Meestal is zelfs deze connector niet defekt , maar slechts losgescheurd v/h motherboard.

Indien je geluk hebt , is het motherboard niet beschadigd , en is deze opnieuw te solderen.

Volkomen overbodig om te vermelden , maar om dit te solderen heb je het korrekte materiaal , en ervaring nodig.

Het moeilijkste van dit alles zal het demonteren/toegangkelijk maken van deze connector zijn ....

Neem het antieke soldeersel die goed vloeit .... en zeker niet het recente "nieuwe" rohs soldeersel.

Peter

beste peter, en op helpmij.nl VDK_P

bedankt voor u bericht maar met "de usb connector heb ik gekocht dus die heb ik " bedoelde ik niet de usb connector die metalen die ik moet solderen die u lied zien op ebay via de link maar die ik bedoel is de Genuine Samsung i9100 galaxy s2 Usb Charging Conector Flex Cable part met microfoon Dus De connector compleet gesoldeerd met microfoon zie link ----> http://www.benl.ebay.be/itm/Genuine...cement_Parts_Tools&hash=item2330c66213&_uhb=1 dus ik hoef hem er alleen in te laten zetten en dan De connector aansluiten en dan zit de usb oplaad conector er in

Maar ik weet niet als ik hem in mijn Telefoon laat zetten of zelf doe met uitleg video's op youtube heel voorzichtig of dan mijn telefoon gaat werken zie eerste bericht wat mijn probleem met de telefoon is

Hallo

Mits je dit reeds hebt gekocht , is het logisch dat je het monteerd.

Ik hoop voor u dat er hier niet nog meer aan de hand is...

Peter

beste peter, en op helpmij.nl VDK_P

4 dagen geleden accu geprobeerd van vriend Als hij met vriend's accu aangaat gaat hij aan met een batterij logo en een geledriehoek ernaast aan (zonder oplader gaat hij niet aan opgeladen accu en oplader er aan gaat hij aan maar laad niet op) en hij geeft de melding ontladen aan en ook dit om de 5sec met lader eraan maar hij laad niet op info de batterij is verwijderd Gisteren met een gloednieuewe batterij van s2 geprobeerd in de telefoon winkel en toen ging mijn s2 helemaal niet aan (zonder oplader eraan en nieuwe batterij met oplader eraan niet getest of hij dan aan ging)

dus ik weet niet of het aan de oplaad connector licht misschien licht het daar niet aan maar aan iets anders en zet ik de connector er in of laat hem er in zetten voor niks dus zou u kunnen vertellen of het aan de oplaad connector licht

ik heb de Samsung i9100 galaxy s2 Usb Charging Conector Flex Cable part met microfoon compleet Gekocht omdat ik tegen reparateurs in telefoon winkel's zij wat er met de telefoon aan de hand was en hun zijden dat de oplaad connector mischien stuk was en vervangen moest worden en daarom kocht ik hem

ik kan de telefoon niet opladen dus batterij die in de s2 zit is leeg helemaal leeg en ik kan hem wel opladen in een andere s2 en dan doet die het wel en een andere reserve batterij die ik heb van s2 die ik kreeg van me oom omdat hij zijn s2 verkocht had en een batterij over had en ik er een nodig had maar die batterij die ik kreeg van me oom die stop ik in een s2 die wel kan opladen van vriend en dan springt de logo van een batterij en dan valt hij gelijk uit (batterij denk stuk die ik van oom kreeg)

voor dat ik de Samsung i9100 galaxy s2 Usb Charging Conector Flex Cable part met microfoon er in plaats wil ik weten wat er aan de hand is of het ook de oplaadconnector echt is dat stuk is

Vriendelijke groet Musa en een gelukig 2014

Hallo

Wat ik zou doen ....

I.p.v. batterij , toestel aansluiten op een gestabiliseerde voeding.

Klemspanning --> 4.20V (een opgeladen l.i.o.n. batterij)

Indien het toestel dan korrekt opstart , weet je dat dit gedeelte al in orde is.

De reden dat ik dit doe --> zonder <-- batterijpack , is omdat deze ook nog communiceert met de telefoon. (en deze kan defekt zijn)

Van deze basis verder borduren ...

Als dit al niet lukt , is het einde oefening.

Peter

dus als ik uit je laatste bericht begrepen heb moet ik mijn toestel aansluiten op een 4.20v Lion batterij ik heb de originele batterij nog die ik met het toestel kreeg die kan ik opladen met een andere s2 van vriend en dan er in doen zo heb ik 4dagen geleden gedaan en toen ging hij aan met de opgeladen accu die in andere s2 was op geladen

Hallo

"en toen ging hij aan met de opgeladen accu die in andere s2 was op geladen "

Is nog eenvoudiger dan met een voeding ....

Wat gebeurt er dan indien je d.m.v. de netadaptor de batterij wilt opladen ???

Lukt dit ??? of niet ???

Indien dit niet lukt , maar toestel werkt wel verder korrekt met die opgeladen batterij , kun je overwegen om uw printje te monteren.

Zoals reeds eerder vermeld .... je hebt dit nu toch reeds gekocht.

Peter

hallo daar ben ik weer

als ik mijn telefoon aansluit op de netadaptor /oplader om de batterij optelladen met de connector die er nu inzit (de stukke) lukt het niet de telefoon krijgt geen stroom en als ik met oplader eraan 3 minuten op de powerknop druk gaat hij nog steeds niet aan ( de batterij die er nu inzit is leeg helemaal)
maar met een opgeladen batterij die in een andere s2 is opgeladen als ik die zo in me telefoon doe met oplader eraan en de opgeladen batterij er in doe gaat mijn s2 wel aan met een batterij logo en een driehoek er naast en dan kan ik door de menu bewegen en mensen bellen maar dan zegt de telefoon ontladen als ik bij instellingen naar de status van de batterij kijk(met oplader er aan) ook krijg ik dan om de iedere 5 seconden de melding de batterij is verwijderd

de Toestel werk naar behoren met een andere opgeladen batterij al hoewel ik dan wel deze problemen heb of krijg
* met andere batterij er in komt een batterij logo en een gele driehoek ernaast
* als hij dan eenmaal aanstaat (met oplader er aan) ontlaad hij via instellingen en dan status en dan batterij Gekeken daar staat ontladen i.p.v opladen
* ook krijg ik iedere keer om de 5seconden (met oplader er aan ) de melding de batterij is verwijderd

Vriendelijke Groet Musa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan