Samsung Galaxy S3 16Gb i9300 SIII wifi verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevennevets1

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2013
Ik had wifi-verbinding thuis met mijn Galaxy SIII via mijn gewoon telenetabonnement. Deze verbinding is beveiligd met een wachtwoord. Ik had dit ingegeven in mijn Samsung Galaxy SIII bij wifi instellingen. Zo kon ik zonder bijkomende kosten op het internet. Per ongeluk heb ik mijn wachtwoord verwijderd en wilde dit nu terug ingeven. Als ik bij wifi op mijn telenet-wifi klik dan krijg ik een scherm waar ik het wachtwoord moet invullen maar het veld verbinden blijft na het invullen niet aanklikbaar. Wat kan ik doen om dit terug aanklikbaar te maken. Welke instelling is hier verantwoordelijk voor?
Ik ben naar de verkoper geweest - het toestel is nog onder garantie tot 06/2014 - maar deze verwijst mij door naar telenet. Het wachtwoord moet minstens 8 karakters lang zijn en dit van mijn telenet is maar 6 tekens. Als ik probeer en ik geef 8 tekens in dan komt het veld verbinden wel aanklikbaar. Volgens hem is dit met laatste update van mijn galaxy veranderd. Klopt dit? Vroeger kon ik wel mijn paswoord van 6 tekens van telenet ingeven en verbinden. Dit is niet alleen voor mijn beveiligde wifi-telenetverbinding zo maar voor al de anders beveiligde wifi-punten zo (min 8 tekens ingeven). Niet-beveiligde wifi-punten kan ik wel gewoon verbinden.
Met dank.

Als jij direct draadloos verbindt met de telenet router/modem moet je de SSID en WPA2-PSK gegevens gebruiken die op het stickertje op het telenet kastje staan.(kan je achteraf online wel veranderen op de configuratiepagina van je kastje)
Je gewone telenet ID en paswoord gaat niet lukken,dit werkt alleen maar voor de telenet homespot verbinding.....

Het heeft wel meer dan een jaar gewerkt tot gisteren? Ik heb dan namelijk per ongeluk bij die verbinding op vergeten geklikt en dan moet je opnieuw je paswoord ingeven en nu lukt dat niet meer. Enkel als je 8 tekens invult.

Waar moet je dat invullen die SSID en WPA2-PSK gegevens?? Ik vind die gegevens zelfs niet op dat kastje.

Laatst bewerkt:
SSID is de naam van een draadloos netwerk,bij je Wi-Fi settings van je telefoon zie je al de netwerken in de buurt,WPA2-PSK is de versleuteling die Telenet gebruikt voor je paswoord.
Normaal staan die gegevens op een sticker op je bakje,als dat bij jou niet zo is,heb je waarschijnlijk nog een erg oud systeem,heb jij een extra router tussen je telenet modem om draadloos te kunnen verbinden?
Als jouw telefoon alleen maar een code van 8 tekens toelaat,raad ik je aan om via een bekabelde verbinding naar "mijn telenet" te surfen en daar het paswoord te veranderen naar iets dat lang genoeg is.

Ik heb inderdaad een USRobotics Wireless MAXg Router. Alleen vraag ik mij af waarom een korter paswoord nu niet meer kan. Maar goed we zullen dat eens proberen. Waarschijnlijk moet ik mijn outlook dan ook aanpassen als er een nieuw wachtwoord is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Niet nodig om je Telenet gegevens aan te passen als je via een draadloze router gaat......gewoon inloggen op de configuratiepagina van je USRobotics router en daar het paswoord aanpassen.....

Ik heb ondertussen mijn wachtwoord op telenet gewijzigd en ook in outlook en alles werkt. Maar ik kan nog niet verbinden met mijn gsm. Waarschijnlijk had ik hetzelfde wachtwoord op mijn router en moet dit nu aangepast worden.
Waar vind ik die configuratiepagina?
Ik heb het wachtwoord van mijn router gevonden en dit ingegeven en het werkt nu. Was niet nodig om een nieuw in te geven. Het bestond al uit 10 tekens.
Vroeger heb ik dit paswoord niet gebruikt. In alle geval bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt door een moderator:
Blij dat het gelukt is! :)
Als het vroeger niet nodig was,heb je misschien een jaartje meegesurft via de TelenetHomespot van de buren????? ;) :D
Zo kan je namelijk inloggen met je telenet login en paswoord op elke (nieuwere) Telenet router binnen bereik....

Laatst bewerkt:
@stevennevets1 ,

Welkom op Helpmij.nl

Heb verschillende quote's verwijderd aangezien een quote is om op iets te attenderen en dat is in dit geval niet het geval daarom dus

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan