Samsung Galaxy s3: RAM geheugen loopt continue leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Stel deze vraag nu toch maar eens, want het is zeer irritant om steeds meldingen te krijgen.

Het geheugen loopt in de rap tempo leeg (ik kan er naar kijken terwijl het gebeurt) en ik krijg steeds meldingen om dit weer te optimaliseren.
Heb er niet overdreven veel op, wel Facebook bijv.
Ik zie ook dat er apps actief zijn die ik bijv. vandaag nog helemaal niet gebruikt heb.
Kan me voorstellen dat deze bijdragen aan het leeglopen van het RAM.

Hoe kan ik e.e.a. zo aanpassen dat ik niet continue de meldingen van vrijmaken geheugen krijg?

Ik gebruik "Advanced task killer" om regelmatig geheugen vrij te maken op mijn S3. Kun je ook gelijkt zien wat er allemaal draait. Heb nu twee jaar de S3, maar heb nog nooit de melding gekregen.

Het vreemde is dat er allemaal taken actief zijn die helemaal niet opgestart hadden hoeven worden. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een app/tool die het opstarten voorkomt ipv het eea te kunnen afsluiten.

@ crash: inmiddels Advanced task killer geïnstalleerd en voordeel is i.i.g. dat ik nu taken direct kan deactiveren. Dat scheelt al een slok op een borrel.
Nu nog via een of andere app zien te voorkomen dat ze überhaupt worden opgestart... Mijn dank tot zover!

Advanced task killer sluit fijn snel apps af, maar binnen een oogwenk zijn ze weer actief.
Ga dus even naar je 2e optie kijken :)

Helaas meer van hetzelfde. Met Battery doctor kan ik dit overigens ook snel doen. Wat triggert die taken toch dat ze direct weer geactiveerd worden?

Heb je al eens gekeken bij de instellingen bij appliactiebeheer en daar de apps uitgezet die je wilt gebruiken? Zo heb ik voor mezelf bv het 1 en ander van samsung uitgezet aangezien ik het niet gebruik.

Zal 'ns kijken daar! Heel veel dat waarschijnlijk zelfs nooit geactiveerd hoeft te worden ... (Samsung). I'll be back..

Moet je dan iedere keer alles stoppen? (na bijv. heropstart etc.)

Laatst bewerkt:
Chaton bv heb ik niet nodig.

Nou wordt ik ook nieuwsgierig. Irriteer me aan de standaard Samsung apps, mogelijk niet goed gekeken, maar zie enkel de mogelijkheid om ze handmatig te stoppen via de applicatie manager van Android. Heb nu net de S5 en krijg daar ook weer een hoop bende bij die opstart.

Ik heb de samsung galaxy S4 en als ik nu hier naar bv Samsung Books kijk staat daar bij mij de optie "uitzetten" bij.
In de tab alles zie je alles staan wat op je toestel staat.

Het probleem is welke apps je zonder problemen kan uitzetten.

Inmiddels wat geëxperimenteerd met deïnstalleren van (updates van) voorgeïnstalleerde apps.
Het maakt misschien íets uit, maar nog steeds niet genoeg.

Interessant is of er een app is waarmee je kunt bepalen of een reeks apps niet automatisch opgestart wordt.

@ Satshow: bij het deïnstalleren van die voorgeïnstalleerde apps krijg ik iedere keer die melding, maar ik heb nog geen problemen ondervonden met de deïnstallatie van uiteenlopende apps, dus het zal wel meevallen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan