Samsung Galaxy S5 verbind niet met 5 GHz wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

royveldman

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2010
Hallo mensen.

Wij hebben sinds kort een nieuwe router in huis, een dual-band router. Deze is van TP-Link.

Het probleem is, mijn telefoon verbindt niet met het 5ghz netwerk. De netwerken hebben dezelfde naam, en de telefoon hoort dus ook het beste netwerk te verkiezen. Op mijn laptop werkt het ook. Dus ik snap niet waarom het niet op mijn smartphone werkt?

Ik heb een Samsung Galaxy S5, draaiend op Android 4.4 Kitkat.

Bvd

Zie je bij de wifi instellingen van je telefoon de 5 GHz? Of alleen maar de 2.4?
Verwijder de 2,4 eens in je telefoon maakt die dan wel verbinding met de 5 GHz band?

Zie je bij de wifi instellingen van je telefoon de 5 GHz? Of alleen maar de 2.4?
Verwijder de 2,4 eens in je telefoon maakt die dan wel verbinding met de 5 GHz band?

Hij ziet maar een netwerk, de 2.4 en 5 ghz hebben namelijk hetzelfde ssid. Dus dat heeft weinig zin..

Het kan op die manier wel, want mijn laptop pakt het 5ghz netwerk wel naar mijn gevoel. Op mijn telefoon heb ik met een speedtest net 5 mbps, en op mijn laptop heb ik er 80.. groot verschil.

Laatst bewerkt:
Wel ik heb hier ook 2 netwerken, 1 met 2,4 en 5. Heb de ssid wel anders gemaakt zodat ik het verschil zie tussen de 2. Ik heb daarom mijn telefoon standaard verbonden met het 5 ghz netwerk. De rest van de apparaten die niet overweg kunnen zitten op het 2.4 ghz netwerk.
Heb met jouw opzet geen ervaring overigens.

Ik heb het inmiddels werkend gehad, maar heb besloten om toch 2 netwerken te hebben, zodat ik altijd op het 5ghz netwerk zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan