Samsung Galaxy Xcover 2 gecrashet tijdens rooten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenwassenaar

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2013
hallo allemaal,
Vandaag heb ik mijn Samsung Galaxy Xcover 2 model: S7710 geprobeert te rooten. Terwijl hij bezig was met de nieuwe software op mijn mobiel te zetten via de PC, was mijn batterij leeg en viel hij uit. Nu krijg ik bij het aanzetten van mijn mobiel de melding:
"Firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try again."

Na een tijde googlen las ik dat ik door de volume knop omhoog, de home knop en de vergrendel knop mijn mobiel naar de fabrieksintellingen terug kon zetten.
Alleen als ik dit probeer gebeurt er niks, ik heb het geprobeert terwijl mijn mobiel uit staat en meerdere keren. Ik denk dat het komt omdat mijn batterij leeg is en hij niet oplaad door die melding. (ik heb nog geen maand geleden een nieuwe accu gekocht dus daar kan het niet aan liggen)

Kan iemand mij alsjeblieft helpen:confused:, zou ik ook eventueel via de pc mijn mobiel terug kunnen zetten in de fabrieksinstellingen?

Met rooten loop je altijd risico. Vreemd dat je geen waarschuwing tegen bent gekomen dat je bij dit soort acties altijd voor een gegarandeerd volle accu moet zorgen.
Heb je die oude batterij nog? En zit daar dan mss nog genoeg lading in om de reset zelf uit te voeren. Probeer anders iemand te vinden met zo'n zelfde gsm en leen daar de accu van. Of kijk of e.o.a. servicecentrum (liefst natuurlijk bv. van je provider) je accu op wil laden en mss zelfs wel je gsm resetten. Anders moet je mss nog een accu kopen. Die zijn volgens mij altijd voor 70% geladen. Dan kun je hem daarmee proberen op te starten.
Of je met je PC iets kunt weet ik niet. Alles zal afhangen van het feit of je hem nog in recovery mode kunt krijgen: http://theunlockr.com/2014/02/27/root-samsung-galaxy-xcover-2-gt-s7710/ Gebruik via de usb zonder accu lukt bij mijn I9000 in elk geval niet. Je zult dus een accu met lading moeten hebben.
Dit kan ook nog interessant zijn: http://tweakers.net/nieuws/88837/garantie-telefoons-mag-niet-vervallen-bij-root-of-jailbreak.html

bedankt voor je antwoord, de andere accu is helaas kapot maar ik ga binnenkort langs een telefoonwinkel om te kijken of ze daar een accu hebben:thumb:

probleem soort van opgelost: na langs verschillende telecom zaken te zijn geweest is bevestigd dat het moederbord is beschadigt, tijd voor een nieuwe mobiel dus :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan