Samsung Galaxy2 GT 19100 - accu snel leeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan59

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
"s morgens is de accu van mijn Galaxy soms helemaal leeg, terwijl mij 'savonds tevoren nog niets is opgevallen, terwijl 'snachts apparaat uitgeschakeld is.

Deze Galaxy is ongeveer 2 1/2 jaar oud en heb ik afgelopen week van iemand overgenomen.

Heb "Battery Doctor"geinstalleerd, voor 4 uren terug opgeladen tot 100%, staat nu op 95%, terwijl apparaat alleen op standby heeft gestaan.
Is dit normaal?

Heb wel de Android geupdated van 2.3.1. naar 4.1.2. Deze android wordt ook aangegeven bij de gegevens van het apparaat, waar hij nu nog verkocht wordt.

Johan59

Ik weet niet of je dit al gedaan hebt maar staat de volgende dingen uit : wifi, bluetooth, gps, 3G. Gebruik ze alleen wanneer je ze nodig hebt. Niet teveel apps (openen) en programma's op de achtergrond laten draaien. Schermhelderheid wat lager zetten. Als deze tips niet voldoende helpen dan vrees ik dat je batterij is verzwakt wegens slijtage. Hoelang is het geleden dat je je Android hebt geupdate en was het ervoor ook al?

Laatst bewerkt:
Heb wifi wel altijd aanstaan.
Wanneer heb je dan een " app" aanstaan.

Johan59

Heb je na de update ook een fabrieks reset gedaan? Dat wil ook wel eens helpen voor zulke zaken.

Fabrieksreset was gedaan door vorige eigenaar met oudere software.
Moet ik nu na updates nogmaals resetten?
Zo ja, blijf ik dan ' Android 4.1.2' behouden?

Johan59

Ja hoor android 4.1.2 blijft er gewoon op staan, je moet alles opnieuw weer instellen.

Heb wifi wel altijd aanstaan.

Dan is dit de oorzaak van te weinig batterij. Als ik wifi op mijn of op een andere smartphone constant aanzet doe ik er niet veel langer mee. En zeker als je veel actieve apps hebt die dat internet nodig hebben.

Allemaal allereerst bedankt voor jullie reacties.

dizziboy 97: Wanneer draaien programma's op achtergrond? Ook als toestel op pauze staat?

Heb nu wifi totaal uitstaan, als nu het euvel blijft trek ik de conclusie, dat de toestand van de accu de oorzaak is.

Johan59

Apps zoals internet kunnen op de achtergrond blijven draaien wanneer je ze niet op de juiste wijze afsluit.

Wanneer je je fysieke homeknop ingedrukt houd krij je een keuze te zien. Klik daar op taakbeheer en dan op actieve applicaties. Hier staan de apps die nog draaien. Hier kun je ze ook afsluiten. Op het tabblad ram kun je ook alles ineems sluiten en geheugen vrijmaken. Kijk eens of dat verschil maakt...

De drukknop onderin tussen de twee tiptoetsen? Aan de voorkant onderaan?

Ja met deze gsm is dat een grote vierkante toets onderaan. Net onder het scherm. Hou die eventjes ingedrukt en je ziet je openstaande programma's staan.

Deze knop is rechthoekig en niet vierkant.

Zojuist een forum gevonden op "galaxyclub.nl". Staan veel reacties op uit 2011, 2012 over slechte accu. Geen reacties meer in afgelopen jaar. Alleen even gekeken, situatie nu kan anders zijn natuurlijk.
Heb hier ook probleem voorgelegd.

Johan59

Laatst bewerkt:
Reacties op de page genoemd in mijn vorig bericht zijn te oud. Powerpack accu is dit een oplosing?

Heb op deze page gekeken en nog enkele andere pages voor een nieuwe accu.
Wat mij opvalt: Op elke page staat een afbeelding van deze accu en op de accu staat een datum uit 2011.

Zijn de accu's ook al in dit jaar gemaakt of geeft de afbeelding geen goede datum weer?

Weet dit iemand?

Johan59

Mail ze hoe oud ze zijn... ze gaan heus niet elk jaar de foto vd accu verversen....

Als die webwinkel nu alleen nog accus uit 2011 heeft verkoopt hij kennelijk niet schrikbarend veel en is hij waarschijnlijk al financieel naar de kl0t€...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan