Samsung HT-A100C naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neal1993

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2014
Beste allemaal,

Vandaag pakte ik mijn home cinema set weer eens uit de kast om te kijken of hij op mijn pc kan worden aangesloten.
Alle kabeltjes erin gedaan, HDMI geprobeerd, monster kabel, en de normale audio jack.

Maar op een of andere manier komt er maar geen geluid uit mijn boxen. Is deze set wel geschikt voor de PC? het lijkt mij dat deze gewoon hierop moet kunnen draaien.
Tevens ook hardware en software gecontroleerd op mijn pc, was ook geen succes helaas.

Iemand enig idee?

Mij lijkt ook dat het moet werken. Twee kanaals audio uit van je pc naar de Aux-in van je set (tenzij je een optische dig. out op je pc hebt. Dan moet die ook kunnen).
Dus of je set is kaduk, maar dat zal wel niet, of je hebt niet de juiste ingang op je set opgeroepen of je PC geeft geen audio uit. Controleer voor de zekerheid even of een andere geluidsbron wel geluid geeft (kijk even of hij bromt als je de signaalaansluiting via de kabel met je vingers even aanraakt). Is dat allemaal goed, dan geeft de audiobus van je pc waar je je set op hebt aangesloten geen audio. B.v. omdat je niet de juiste instellingen hebt gedaan. Soms wordt de frontbus uitgeschakeld als je de achteraansluiting gebruikt. Kijk dus even in je audiosoftware welke instelmogelijkheden je hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan