Samsung I9100 gaat niet meer aan!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitestone

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Ik heb geprobeerd mijn telefoon (Samsung S2 (I9100)) te downgraden, maar ik weet niet wat er gebeurd is xD.
Hij gaat gewoon helemaal niet meer aan.
Zwart beeld,
herstel modus doet ook niet,
start niet op,
ook gaat die niet inrecovery/download modus.

Wat moet ik doen?????????

Hoi Whitestone,

Ik ga ervan uit dat je weet hoe je in downloadmodus komt, en zo ook met recovery....dan ben ik bang dat je toestel 'gebricked' is.
Reageert de telefoon nog wel als je m aansluit op de lader ?
En op de pc ?
En van welke firmware kom je af, een stock of custom ?

Nee reageert niet met oplader/usb kabel
Telefoon gaat niet, kan niet in download modus komen (vol. down + Home button + Power)
En ik wou van Jellybean naar Gingerbread gaan

Als de telefoon helemaal niets meer doet, geen verlichting, ook niet van de softbuttons, dan heb je een brick, oftewel een dure baksteen.

Hoe oud is de telefoon ?
Als hij minder dan 2 jaar oud is heb je kans dat er nog garantie op zit.

Een wat onbekende methode om je toestel in download mode te krijgen:
Sluit het usb-kabeltje op je toestel aan (verder nergens). Druk alleen de volume down in. Sluit nu met je vrije hand je usb-kabeltje op je PC aan. Even wachten en (met geluk?) komt je toestel met de vraag of je in downloadmode wilt (vol up) of de opstart wilt cancellen (vol down). Als dit lukt kun je opnieuw met Odin een nieuwe ROM erop flashen.

Moest even zoeken, maar als je op deze pagina je serienummer invoert, weet je of je nog garantie hebt.
Succes!!!

Laatst bewerkt:
Heb wel garantie, denk k, maar dat gaat te lang duren.
En je onbekende methode heeft helaas niet gewerkt, als ik hem in download modus kan krijgen kan ik het verder wel oplossen,

Aan de door jou gegeven bevindingen ga ik er vanuit dat je een hard-brick hebt.

Ik heb ooit ook zo'n brick gehad, ook met een S2, tijdens een update ( toen nog met ICS wat een bekend probleem is), en die heb ik opgestuurd naar http://www.gsmrepareren.nl/eindgebruiker/, ( Officieel Samsung reparateur) en ik had m met 10 dagen weer terug, geen verzendkosten, helemaal gratis.

Dan weet je dat alvast mocht het echt niet meer lukken.

@ Rickvi68: updaten is toch echt wat anders dan downgraden...
Als je eigenhandig je toestel om zeep helpt door gebrek aan kennis of onkunde (ik noem
maar even wat hoor...) moet je natuurlijk niet verwachten dat je nog aanspraak kunt
maken op je garantie.

@whitestone: ''if it ain't broke, don't fix it !'' (tip van mij, krijg je gratis...)

Laatst bewerkt:
@Osaris Je hebt op allebei de punten gelijk, maar zolang je officiële firmware gebruikt en geen custom, heb je gewoon recht op garantie....als de telefoon nog geen 2 jaar is.
Bovendien gaat het hier niet om upgraden of downgraden, het gaat om het resultaat, nl. een brick.

En als je dan toch tips uitdeelt, geef er dan één waar de tsser iets aan heeft.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan