Samsung laptop na recovery niet meer te bedienen

Status
Niet open voor verdere reacties.

slimke

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
33
Hallo! Ik zit met een probleem, ben nl al een tijdje aan het hanessen met een probleem om mn computer op de tv aan te sluiten. Niks lukte tot dusver dus ik dacht ik ga m terugzetten naar een eerdere versie - naar toen het nog werkte. Dat lukte niet echt dus toen via Samsung recovery solution een systeemherstel gedaan
. Toen hij weer opstartte kreeg ik wel alle iconen weer in beeld maar zonder tekst, ik kan ook wel chrome openene, maar niets typen, ik krijg als ik bijv. De verkenner open alleen maar rare halve icoontjes zonder tekst dus... Er is iets behoorlijk mis! Ik ben nu een gegevensbackup aan het maken via samsung recovery solution, en dan misschien volledig herstel? Kan iemand mij tips geven? Ik heb mijn computer heel hard nodig!! Dank
 
Hallo Slimke,

Ik ken het programma Samsung recovery solution niet hoor en gebruik ook nooit geen systeemherstel.
Maar dit ziet er een beetje uit als dat er wat instellingen door elkaar liggen.

Instellingen van programma's zoals die van je eigen keuze worden vaak opgeslagen in bestanden die eindigen op .ini bijvoorbeeld desktop.ini waardoor windows herkent hoe een map moet worden weergegeven.
Je zou eens bij de instellingen voor de map opties eens op de reset of herstel knop kunnen klikken.
En eventueel met het niet kunnen intypen met het toetsenbord even de land instelling controleren.

Dit soort recovery programma's kunnen bij een volledig herstel terug gaan naar een herstel punt wanneer er een volledige backup is gemaakt alles wat niet in de tijd van die volledige backup zit raak je kwijt.
Om bepaalde bestanden los uit een latere backup te halen is vaak lastig of niet mogelijk, en het zou makelijker zijn als je die op een aparte partitie of schijf kan zetten.
Een tip voor als je de pc altijd heel hard nodig heb is gewoon het besturingssysteem er twee keer er op zetten zodat als er met eerste het helemaal fout gaat je meteen op de tweede kan terug vallen.

Succes.
 
dag ragdoll
dank voor je uitgebreide antwoord. Het probleem was wel iets fundamenteler dan instellingen, dus heb uiteindelijk een back up gemaakt en alles opnieuw geinstalleerd. Nu doet ie het weer, gelukkig!
probleem opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan