Samsung laptop opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DDanny

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Hoi allemaal,

Ik heb een laptop, de Samsung R720. Hij is nog geen een jaartje oud. Heb hem vorig jaar gekocht bij een bedrijf via school.
Deze laptop ontving ik in het Engels, jammer genoeg.

Nu wil ik mijn laptop opnieuw installeren, voor het nieuwe schooljaar. Maar hoe doe je dat?
Op dit moment zit ik op mijn Acer laptop en die is makkelijk opnieuw te installeren, via (uit mijn hoofd) alt en f10 als je het Acer logo ziet. Ik heb het boekje doorgelezen en de User Guide wat op mijn laptop staat, maar ben zo verschrikkelijk slecht in Engels en kan het ook niet vinden.

Dus mijn vraag: Hoe installeer je een Samsung laptop opnieuw? Ook via een toetsencombinatie tijdens het opstarten?

Alvast super bedankt! :thumb:

Eerst heb ik dan 2 vragen welke Windows wil je installeren. Ik denk windows 7 als je computer een jaar oud is dus dan zul je eerst een test moeten doen of die het aankan. (als je er nog niet Windows 7 op hebt tenmiste)

Het programma voor de test vind je op: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15 Klik gewoon op de knop downloaden en installeer het programma voer het dan uit en hij gaat je computer testen of hij windows 7 aankan.

Dan klik je op log opslaan en kies je voor XML.

Dat bestand zet je hier neer zodat we je kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
Hoi Gijs,

Bedankt voor je reactie. Mijn fout, maar ik bedoel dat ik Windows Vista opnieuw wil installeren, dus eigenlijk de laptop resetten. Dat alle gegevens op de C schijf worden gewist (behalve de standaard gegevens) en de gegevens op de D schijf gewoon blijven staan. Noem je dat je pc formatteren?

Over Windows 7 heb ik wel nagedacht voor mijn andere laptop, dus in ieder geval bedankt voor het linkje, deze sla ik op.

Sorry voor het late antwoordt (was weg), Als je de CD van windows vista hebt (dus geen backup) dan volg je de volgende stappen:

1. Je duwt de CD in de computer
2. Je start via de CD op. (dit kan anders gaan bij iedere computer meestal moet je een toets indrukken als hij vraagt: druk op een toets om via de CD op te starten)
3. Als je vista opnieuw installeert zal hij de schijf direct formatteren (of zoiets)
4. daarna zet hij ergens op C: windows.old die kun je gewoon verwijderen. (tenzij je het niet zou willen verwijderen of een paar bestanden wil redden.

Zo dacht ik dat het ging

MVG

Gijs

Hoi Gijs,

Ik kreeg, nadat ik mijn laptop opnieuw wilde opstarten, een fout. Raar, terwijl er alleen Office en nog een montage programma op die laptop staat. Afijn, ik kreeg hem niet meer opgestart. Kreeg alleen het Samsung logo te zien en gaf toen een fout.
Heb toen het bedrijf gebeld waar ik hem vandaan had gehaald en verzekerd ben. Die zeiden dat ik op F4 herhaaldelijk moet blijven drukken als ik hem opstart, zo kan ik terug naar de fabrieksinstellingen. Dit hielp niet en toen zeiden ze; gooi je recovery cd in je laptop. Die heb ik nooit gekregen en ook nooit aangemaakt, wat wel moest. Vervolgens Samsung gebeld voor een recovery cd, die sturen hem naar mij toe en kan dan me laptop opnieuw installeren. Dus via een omweg kan ik toch mijn laptop naar de fabrieksinstellingen zetten :P In ieder geval bedankt Gijs! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan