Samsung laptop, wireless niet stabiel als mijn router op : n, b en g staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigGeoffrey

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Berichten
42
Hallo allemaal,

mijn vraag: ik heb een Samsung 300E7A S01 laptop met een draadloze netwerkkaart erin.
Die is voor zover ik weet compatibel met een N router. Maar als ik mijn modem/router van UPC
op b/g/n zet, dan is het internet niet meer stabiel, dan hapert hij enorm en staan webpagina's met
enige regelmaat stil. Ik haal wel snelheden tot 45 Mbit/ps. Zet ik het netwerk op b/g dan is hij wel
stabiel, maar haal ik maar 20Mbit/ps. Ik begrijp er niks van. Heeft iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen?

Groeten Jens
 
1/voor alle zekerheid; welk operating systeem heb je op die Samsung?
2/Gebruik je de recentste driver voor je draadloze netwerkkaart?
3/Welke beveiliging gebruik je draadloos, WPA/WPA2-personal met AES geeft meestal het beste resultaat.
4/Hoe ver ben je met de laptop doorgaans vd router verwijderd?
5/ Staat het vermogen vd draadloze netwerkkaart op maximaal (te zien via eigenschappen)?
6/ Al eens een ander draadloos kanaal geprobeerd?
 
1: Windows 7
2: Net geupdate via windows
3: WPA2-personal met TKIP + AES
4: 2 meter
5: als je daarbij bedoeld: apparaatbeheer, netwerkadapters, intel(r) centrino(r) wireless-N 130 en dan eigenschappen -> geavanceerd -> verzendenergie, die staat op 5 (hoogste)
6: hij veranderd automatisch van kanaal, hij zoekt de beste..
 
thx Jens
TKIP zou ik niet gebruiken maar enkel AES.
Dat automatisch het beste kanaal kiezen is niet zaligmakend. Installeer eens het programma inSSIDer om de kanaalbezetting van draadloze netwerken in je buurt te bekijken.
 
Ik heb het programma gebruikt, levert weinig bruikbaars op. Omdat er slechts 1 ander netwerk in de buurt is en onze netwerken overlappen elkaar niet op de kanalen.
 
Zover ik heb begrepen levert het cisco modem de N standaart in 2.4 en 5 Ghz.
Probeer eens de 5 Ghz uit te schakelen en of het dan stabieler is.
In de N stand wordt een net verbinding zeer breedbandig.

Schijnt toch ook wel een drama te zijn met het cisco modem :

http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=7603
 
Laatst bewerkt:
Hey bedankt allemaal, maar het probleem is opgelost. Ik heb wat met de instellingen van de router lopen knutselen maar dat bleek het niet te zijn.
Ik heb andere drivers geinstalleerd voor het draadloze internet, probleem is nu opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan