SAMSUNG LCD ism digitenne cam module

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jan24
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan24

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2006
Hallo,

Ik heb het volgende probleem en krijg het niet opgelost:

Ik heb van de week een nieuwe Samsung LCD TV gekocht.
We zitten op de camping zonder kabel, dus hebben we nu de starterskit van Digitenne. Dit pakket bestaat uit alleen de kaart die in de TV moet.
We hebben de kaart geplaatst, antenne + voeding geplaatst en klaar.
Ik heb prima beeld, super dat dit zo kan zonder tuner.

Nu het probleem:

Hoe sluit ik mijn DVD-harddiskrecorder aan ( een Pioneer DVR 630 HS) ?

Hoe ik hem nu aangesloten heb krijg ik geen een zender te zien op mijn 'videokanaal'.

Op het internet vind ik grotendeels oplossingen met het tunerpakket van Digitenne en dus niet de starterskit.
Vorig jaar hadden we op de oude tv gewoon digitenne via de tuner, toen kon ik gewoon opnemen met dezelfde dvdrecorder.

Weet iemand de oplossing ?

Groet,

Jan

zelfde probleem

Jan,

Ik heb hetzelfde probleem. Ben jij ondertussen geholpen?

Ik ben er nog niet achter hoe ik mijn Sony DVD-recorder aan moet sluiten op mijn Philips LCD-TV met cam-module van digitenne. Waar moet welk stekkertje in? Nu heb ik geen beeld als ik wil opnemen.

groet!

Jan,

Ik heb hetzelfde probleem. Ben jij ondertussen geholpen?

Ik ben er nog niet achter hoe ik mijn Sony DVD-recorder aan moet sluiten op mijn Philips LCD-TV met cam-module van digitenne. Waar moet welk stekkertje in? Nu heb ik geen beeld als ik wil opnemen.

groet!

Heb hetzelfde probleem met mijn dvd/recorder. Heb het op een forum gevraagd (weet niet precies meer waar, dacht bij KPN zelf) Het kan gewoon niet was het antwoord. Kort en bondig maar geen fatsoenlijk antwoord.

Heb hetzelfde probleem met mijn dvd/recorder. Heb het op een forum gevraagd (weet niet precies meer waar, dacht bij KPN zelf) Het kan gewoon niet was het antwoord. Kort en bondig maar geen fatsoenlijk antwoord.

Dat zou erg vervelend zijn, maar bedankt voor je snelle reactie!

Een 2e hands digitenne kast met scart kabel kun je wel gebruiken voor jou kaart.

dus eerst digitenne kast, via scart of Coax naar DVD recorder en dan naar TV.
Wel minder beeld maar opnemen kan dan wel.

Sommige hebben wel een ingang voor beeld maar zelden een uitgang,
Een TV is om te kijken en niet om uit te zenden.
Daarom is dit probleem bij deze kleine kaartlezer zo lastig op te lossen.

Straks komen er kasten waar naast Scart en Coax ook HDMI uitgang op zitten maar ze willen eerst die oude zooi kwijt.

Een 2e hands digitenne kast met scart kabel kun je wel gebruiken voor jou kaart.

dus eerst digitenne kast, via scart of Coax naar DVD recorder en dan naar TV.
Wel minder beeld maar opnemen kan dan wel.

Sommige hebben wel een ingang voor beeld maar zelden een uitgang,
Een TV is om te kijken en niet om uit te zenden.
Daarom is dit probleem bij deze kleine kaartlezer zo lastig op te lossen.

Straks komen er kasten waar naast Scart en Coax ook HDMI uitgang op zitten maar ze willen eerst die oude zooi kwijt.

Oké, dus ik kan mijn oude twintuner beter maar weer uit de berging halen... Ik had gehoopt dat ik die niet meer nodig zou zijn met een cam-module...

Nee, gewoon dagelijks wisselen.....

De Twin heeft Scart en nu zit je met dit moduul gelijk aan HDMI.....
Coax is slechtste, maar de oude Sony Betamax heeft dit nodig....
Verder TV op scart en na opname snel terug naar moduul voor de TV....

Helaas zijn kasten met HDMI uitgangen, liefst meerdere alleen in andere omliggende landen verkrijgbaar en KPN wil deze niet ondersteunen omdat ze die oude zooi nog kwijt moeten...

Helaas is het niet anders.

Digitenne in een Samsung tv

Hallo,

Ik heb het volgende probleem en krijg het niet opgelost:

Ik heb van de week een nieuwe Samsung LCD TV gekocht.
We zitten op de camping zonder kabel, dus hebben we nu de starterskit van Digitenne. Dit pakket bestaat uit alleen de kaart die in de TV moet.
We hebben de kaart geplaatst, antenne + voeding geplaatst en klaar.
Ik heb prima beeld, super dat dit zo kan zonder tuner.

Nu het probleem:

Hoe sluit ik mijn DVD-harddiskrecorder aan ( een Pioneer DVR 630 HS) ?

Hoe ik hem nu aangesloten heb krijg ik geen een zender te zien op mijn 'videokanaal'.

Op het internet vind ik grotendeels oplossingen met het tunerpakket van Digitenne en dus niet de starterskit.
Vorig jaar hadden we op de oude tv gewoon digitenne via de tuner, toen kon ik gewoon opnemen met dezelfde dvdrecorder.

Weet iemand de oplossing ?

Groet,

Jan

Er zijn TV modellen zoals de UE C6800 waarbij je een USB extern HD of geheugen stick in kunt pluggen. Nadeel is dat je niet tegelijkertijd 1 zender kunt opnemen en een ander zender bekijken. Maar de kwaliteit is zeer goed en werkt perfect met digitenne. De tv Model 6700 moet het ook kunnen, maar dat is even zoeken op internet en niet voor een leek geschikt.

Nico

Welkom op Helpmij.nl.:)

Topics van 2009 zijn al lang niet actueel meer en mogen met rust gelaten worden. Ik sluit deze nu.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan