Samsung LCD probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spacefoot

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2013
Hallo iedereen,

sinds enkele weken had mijn Samsung LCD tv last van moeilijk opstarten, zo begon het van 1 minuut tot een half uur. Na enig onderzoek op het internet ben ik tot het besluit gekomen dat het met de condensatoren te maken had.

Deze heb ik dus vervangen, na alles terug te monteren, wou ik de TV aanzetten, het stand-by lampje ging even aan maar gaat daarna weer uit, de tv maakt een stil hoog frequentie klik geluid maar er gebeurd niets.

Als het de condensatoren niet zijn, wat kan het dan zijn?

Mijn 2de optie was om een nieuwe voedingskaart te kopen, deze kost 100 euro. Denken jullie dat het hiermee zal opgelost zijn?

Bij voorbaat dank.

Hallo Spacefoot,

Welkom op Helpmij.nl,

Het is makkelijker als je even het type van je televisie erbij vermeld.

Weet je zeker dat je de goede condensatoren hebt gesoldeerd en dat ze goed vast zitten(geen kortsluiting maken etc.)

Groetjes,
Rens

Hallo Rens,

dankjewel voor je berichtje.

het type van de samsung lcd tv is LE46F86BD/XEC

Groetjes

Hallo

" last van moeilijk opstarten"

Is inderdaad symptoom van 1 of meerdere defekte/uitgedroogde condensatoren.

Typenr , en zeker ouderdom is nuttige info.

"sinds enkele weken had mijn Samsung LCD tv last van moeilijk opstarten, zo begon het van 1 minuut tot een half uur"

Mits het reeds een half uur duurde alvorens dat de tv. opstartte , en dit blijkbaar al enkele weken aansleept , kan er uiteraard meer defekt zijn.

De hoge klikkende fluittoon die je nu hoort , is zo goed als zeker de voeding die in stroombeveiliging komt.

Of dit is omdat er uiteindelijk het een en ander is kortgesloten van de stuurelektronika , of omdat je de condensatoren verkeerd hebt gemonteerd is voor mij met de geleverde info niet te beoordelen.

De gemonteerde condensatoren dienen low e.s.r. high temp (105°C) exemplaren te zijn.

Indien er geen low e.s.r. exemplaren gebruikt zijn , maar gewone , kun je ook deze symptomen hebben.

Controleer of de polariteit van de vervangen (vijf ??) condensatoren wel korrekt is.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan