Samsung LE32R8 bagger kwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

halsangel

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
754
Heey, hier ben ik weer :p

Ik heb een vraag,, wij hebben een 'Samsung LE32R8 LCD Scherm' gekocht bij BCC. Alleen het is echt bagger kwaliteit. De tv is 101 cm, en hd-ready. We zien allemaal van die pixels om letters heen enzo.

Zelf heb ik al een beetje gekeken maar heb nog niet kunnen vinden hoe ik hem beter kan instellen. Mij lijkt niet als je een tv rond de 1000 euro koopt dat het dan zulke slechte kwaliteit is dat zelfs een beeldbuis van 20 jaar oud scherper beeld geeft.

Iemand een idee hoe dit verholpen kan worden??

(PS. We hebben digitenne, maar ook als we de DVD speler aansluiten is het beeld slecht)
 
Ja maar dat is weer zoon gedoe :p ik dacht misschien weet iemand hier het of heb ik iets over het hoofd gezien.. Of hoort het bij de tv dat er allemaal schaduw en pixels zichtbaar zijn bij letters en gewoon op het beeld:confused:
 
ja Dat begrijp ik maar meschien is er gewoon iets mis met die Tv
 
dat hoor dus niet ik bezit de zelfde tv ik hoefde niets bij te stellen.
wel heb ik deze voor 700 gekocht ;)
ik raad aan dat je er mee terug gaat.
 
Laatst bewerkt:
dat hoor dus niet ik zelf heb de zelfde tv ik hoefde niets bij te stellen.
ik raad aan dat je er mee terug gaat.

DACHT ook al dat er iets mee mis was want Samsung is een heel goed merk vergeleken met vroeger .
 
beeldkwaliteit

Heb een nog duurdere Philips Ambilight gekocht en ben ook niet tevreden. Kijk jij digitaal of analoog ?? Wij digitaal met gekochte dig.tuner. Na wat puzzelen heb ik via het menu de mogelijkheid gevonden om de signaalsterkte af te lezen. Deze was slechts 8%. daar wordt het beeld natuurlijk niet mooi van. Hebben ons ook nog voor 250 Euro aan dure kabels en toestanden laten aanpraten, waardoor we zeker mooi beeld zouden hebben. (met oude analoge beeldbuis hadden we goed beeld).
Vraag is dan hoe los je dat op: de verkoper weet van niks en door Casema wordt je aan het lijntje gehouden: het zal wel aan de gebruikte coax(verleng)kabels liggen. Met coax vanaf aansluitpunt in de kamer "rechtstreeks" naar dig tuner kom ik op 47%. Dwz deels kan ik er zelf wat aan doen, maar zal ook casema wat moeten doen. Vraag is wat de signaalsterkte in de meterkast is (ook 47% of wel) 100%.
Al met al blijf je dus rondzingen. Heb nu besloten om het zelf op eigen kosten te regelen cq te bewijzen dat het wel bij casema ligt:
-eerst dig tuner laten vervangen
-op internet iemand gevonden in de regio Utrecht die zegt op basis van no cure no pay resp. tegen betaling van 25E/uur (zonder voorrijkosten) de zaak integraal te kunnen oplossen. Weet vlg week meer. Als je interesse hebt kan ik je tel. nr of site doorgeven.
 
De kwaliteit van Digitenne is vergelijkbaar met Analoog (vanwege de bandbreedte) je zult dus op een 101 CM tv geen mooi beeld krijgen. Stap over op Digitale TV via de kabel of Schotel en je zult geen problemen meer hebben.

En de DVD-speler zal wel via scart aangesloten zijn. Ook dit is niet optimaal, maar de kwalitiet zou wel beter moeten zijn. Anders zou ik eens een nieuwe (High-END) scart kabel proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan